کاشان| اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان به صورت مجازی

غربالگری اضطراب کودکان پنج تا شش سال شهرستان کاشان از آغاز شیوع کرونا تاکنون، به صورت مجازی و از طریق سامانه اجرا می‌شود.

  به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کاشان، معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان گفت: والدین کودکان پنج تا شش سال می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری اضطراب به آدرسmoshavereh.behzisti.gov.ir  نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند و در صورت لزوم و داشتن علایم به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

ام‌البنین متقی‌نژاد افزود: این طرح از سال‌های قبل در مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها اجرا می‌شد، اما از روزهای شیوع کرونا و تعطیلی این مراکز تا کنون، به صورت مجازی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف شناسایی زودهنگام کودکان در معرض خطر اضطراب، ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از آن توسط واحد پیشگیری بهزیستی اجرا می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان کاشان گفت: این اختلالات در صورت بی‌توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن در دوره نوجوانی و بزرگسالی موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر می‌شود که با تشخیص به موقع و مداخله به هنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

وی تصریح کرد: گام بعد از غربالگری شناسایی کودکان مضطرب، معرفی به مشاوره و اجرای شیوه نامه‌های درمانی از جمله رفتاردرمانی بازی‌درمانی و استفاده از ابزارهای تشخیصی همانند آزمون‌های ترسیم نقاشی و تست‌های فرافکن CAT برای تشخیص علت اضطراب خواهد بود.

متقی‌نژاد با اشاره به مراحل ثبت نام در سامانه غربالگری، ادامه داد:  خانواده‌های گرامی لازم است، برای ورود به سامانه جامع مشاوره از طریق لینک  http://moshavereh.behzisti.ir وارد شده ، گزینه ورود را انتخاب می‌نمایند و پس از ثبت نام با کد ملی و درج تاریخ تولد کودک به صورت خودکار نام کاربری و رمز عبور از طریق پیامک برای والدین ارسال می‌شود که والدین باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ارسالی مجددا به سامانه وارد شده و گزینه غربالگری اضطراب را از قسمت کاربری انتخاب نموده و به سوالات پرسشنامه پاسخ دهند که بعد از اتمام سوالات نتیجه ارزیابی و راهنمایی لازم به خانواده‌های محترم ارائه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، هزینه درمان اختلال اضطراب کودکانی که مشخصات آنان در این سامانه درج شده و از این طریق به دفاتر مشاوره و کلینیک‌ها ارجاع داده می‌شوند بصورت نیم بها محاسبه خواهد شد.



 

کد خبر 59242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد