کاشان| زنگ برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان کاشان به صدا درآمد

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان آغاز و از خانواده‌های کاشانی برای شرکت در این برنامه، بمنظور معاینه چشم کودکان دعوت شد.

ام‌البنین متقی نژاد  با تاکید بر اینکه سن طلایی پیشگیری از اختلالات  به ویژه آمبلیوپی ۳ تا ۶ سالگی است، گفت: کودکانی که در این بازه سنی قرار دارند باید هرساله به پایگاه‌های سنجش بینایی مراجعه کنند، زیرا ممکن است کودکی در سال گذشته مشکل نداشته، ولی امسال نتایج معاینه متفاوت باشد.

وی گفت: در حال حاضر برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان اسفند ماه سال جاری، روزهای پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰در پایگاه دائمی بهزیستی شهرستان کاشان واقع در بلوار خاندایی – اداره بهزیستی شهرستان کاشان انجام می‌شود که این معاینات هم با چارت  Eو هم با دستگاه  فتورفرکتومتر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس بهزیستی شهرستان کاشان با اشاره به همکاری مستمر دو غربالگر و دو بینایی سنج در این برنامه ادامه داد: سنجش تنبلی چشم کودک ابتدا توسط غربالگر دوره دیده  انجام می‌شود و درصورت شناسایی مشکل، کودک به اپتومتریست ارجاع داده شده و چنانچه کودکی نیاز به معاینه و درمان تخصصی‌تری داشته باشد، به چشم‌پزشک معرفی می‌شود.

متقی‌نژاد ضمن درخواست از والدین برای مراجعه به پایگاه دائمی سنجش بینایی اداره بهزیستی شهرستان کاشان برای شناسایی و انجام غربالگری بینایی کودکانشان افزود: انتظار می‌رود تا پایان این برنامه ۲۵ هزار کودک کاشانی مورد غربالگری قرار بگیرند و کلیه کودکان بیمار تشخیص داده شده، تا سن ۱۰ سالگی توسط اپتو متریست مورد پیگیری  و درمان قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی، در سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع ویروس کرونا، با حفظ و رعایت نکات بهداشتی تعداد۱۵۸۰۰کودک مورد معاینه قرار گرفت که از این تعداد،، یک هزار و  ۱۵۱کودک به سطوح تخصصی و اپتومتریست ارجاع داده شدند.

 

کد خبر 59028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد