در رسانه| ۵۴ کودک کار در شادگان شناسایی شد

رئیس اداره بهزیستی شادگان گفت: تاکنون ۵۴ کودک کار در شهرستان شادگان شناسایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،جمشید معین گفت: اداره بهزیستی شادگان با تلاش اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تاکنون تعداد ۵۴ کودک کار را در سطح شهرستان شناسایی که از این تعداد ۲۵ کودک و خانواده‌های آن‌ها در وضعیت حاد و نامطلوب قرار داشتند.

به گفته او، در تعریف کودک کار، کودکی که به یکی از شکل‌های مختلف چه سبک و چه سنگین و حتی داوطلبانه و اجباری کسب درآمد کند و نه کسب توانمندی اشتغال چرا که این دو با هم متفاوت هستند.

رئیس اداره بهزیستی شادگان می گوید: کودکان کار از یکسری فعالیت‌ها مانند آموزش و تحصیل و تفریح و؛ که سبب رشد فردی و اجتماعی آن‌ها می‌شود، محروم است و به نوعی از این کودکان آسیب و بهره کشی صورت می‌گیرد.

به گفته او اداره بهزیستی شادگان ضمن تخصیص اعتباری بلاعوض به خانواده‌های این عزیزان در زمینه ایجاد اشتغال خرد، در ابتدا به مرکز فنی حرفه‌ای جهت کسب حرفه معرفی می‌کند.

معین گفت: همچنین معرفی مادران این کودکان به کارگاه‌های بسته بندی خرما جهت اشتغال و حمایت بیمه‌ای از آن‌ها و در صورت ناتوانی جسمی سرپرست خانواده اقدام به پرداخت مستمری و سایر حمایت‌های مادی و معنوی خواهد نمود.

رئیس اداره بهزیستی شادگان گفت: حمایت‌های درمانی از کودکان کار به دلیل کارهای غیربهداشتی و طاقت فرسا طی این مدت بسیار شاخص بوده است و در زمینه پیشگیری از سو تغذیه خانواده‌های آن‌ها تاکنون در چندین مرحله پکیج مواد غذایی به آن‌ها نیز داده شد.

معین گفت: پرداخت هزینه تحصیل جهت جلوگیری از بازماندگی تحصیل و توزیع پکیج تحصیلی به آن‌ها در طی دوران تحصیلی از دیگر خدمات اداره بهزیستی به کودکان کار است.

کد خبر 58941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد