سازمانهای مردم نهاد یاریگربهزیستی هستند

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: سازمان های مردم نهاد تحت نظارت بهزیستی فعالیت بسیار ارزشمندی را در حمایت از کودکان انجام می دهندو یاریگر بهزیستی در این امر خطیر هستند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان فتاح احمدی شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی با سمن‌ها و خیرین در حوزه کودکان در محل بهزیستی استان افزود: انجام تمامی کارها از عهده دولت خارج است بطوری که بخش از مسوولیت ها به عهده بهزیستی واگذار شده که خدمات متعددی  و سنگینی را ارائه می کند.
وی با اشاره به اینکه کار در بهزیستی دشواری هایی دارد و نیازمند کمک های بیشتری است، اضافه کرد: وجود نیروی انسانی دلسوز و با دانش به عبارتی مادر یارها می تواند خدمت رسانی به گروههای بهزیستی را بسیار هموار کند.
این مسوول با بیان اینکه این مادر یارها با معلم یارهای سایر حوزه ها متفاوت بوده چرا که سختی کار بالایی را تحمل می کنند، ادامه داد:  آنان با این کار بار سنگینی را از دوش خانواده ها بر می دارند چرا که خدمت رسانی بصورت شبانه روزی بوده و طی بازدید انجام گرفته  از مراکز تحت پوشش بهزیستی، دشواری کار بسیار نمایان بود.
وی با بیان اینکه نگهداری افراد دارای معلولیت و کودکان معلول در مراکز شبانه روزی بسیار سخت است و تنها عشق و خواست رضای خداوند است که می تواند عامل این ایثار باشد، اضافه کرد: تشریک مساعی با دیگرافراد فعال در حوزه کودکان و کودکان دارای معلولیت بسیار راهگشا و فراهم آورنده راههای جدید در اجرای این فعالیت خواهد بود.
وی با بیان اینکه تهیه بانک اطلاعات داوطلبان در کشور خدمت رسانی به گروههای هدف را تسهیل می کند عنوان کرد: تهیه بانک اطلاعات داوطلبان در کشورمان امری مهم  بوده و می تواند خدمت رسانی به گروههای هدف را تسهیل کند و در این میان سمن ها و  مراکز غیر دولتی با ارائه ایده هایی به پیشبرد چنین برنامه ای کمک کنند.
احمدی با  بیان اینکه کودکان تحت پوشش در مناطق مختلف شهر زنجان دیده شده و دیگران با مشکلات اینگونه خانواده ها آشنا شوند، افزود:  حضور مردم و آشنایی مردم از خدمات ارائه شده می تواند اثر گذاری بهتری داشته باشد و بهره گیری از ظرفیت های خیرین داخلی و خارجی نیز مد نظر  قرار گیرد.
این مسوول با بیان اینکه  سمن ها و  مراکز خیریه باید در کنار دولت و جامعه مسوولیت حفظ افرا نیازمند را برعهده بگیرد، ادامه داد: این معضل در حال افزایش بوده، و در این میان  ارتقای دانش خانواده ها در پیشگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی اثر گذار بوده در این خصوص باید تمهیداتی اتخاذ کرد.
وی با  اشاره به اینکه تشریک مساعی و انتقال تجارب به سایر شهرستانهای استان نیز باید مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت:  کودکان دارای دچار مشکلات  باید در جامعه دیده شوند وشناساندن آنان می تواند از سوی  سمن ها و خیرین اثر گذار باشد.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با  اشاره به اینکه ارتقا دانش والدین  و پیشگیری از تولد کودکان معلول با گسترش مشاوره ژنتیک با کمک پزشکان و سازمان های مردم نهاد بسیار مهم است، افزود: حضور افراد دارای معلولیت در جامعه و بین مردم موجب درک بهتر از شرایط این افرادخواهد شد و مشارکت بیش از پیش زنجانی‌ها رادرپی خواهد داشت.

کد خبر 58935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد