۱۰۱ کودک در سال ۱۴۰۰ به متقاضیان فرزندخواندگی تحویل داده شد

آمار پذیرش نوزادان رها شده و فاقد سرپرست موثر در بهزیستی فارس نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش نداشته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان فارس، محمدرضا هوشیار سرپرست اداره کل بهزیستی فارس گفت: با توجه به آمارهای موجود رها کردن نوزادان توسط والد زیستی(پدر و مادر) نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش و تفاوت محسوسی نداشته است.
 محمدرضا هوشیار با اشاره به انتشار خبر پیدا شدن نوزاد با شرایط خاص در شهرستان گراش گفت: این کودک پسر دارای مشکل عفونت و افت اکسیژن بوده و در حال حاضر در ان آی سی یو بیمارستان گراش بستری است و چنانچه مشکل خاصی نداشته باشد پس از ترخیص در شیرخوارگاه مرکز استان پذیرش خواهد شد.
سرپرست بهزیستی فارس در این خصوص گفت فقط مشکلات معیشتی باعث ایجاد این پدیده نیست و عوامل و فاکتورهای متعددی در ایجاد آن دخیل هستند.
هوشیار به تشریح این مسئله پرداخت که در صورتی که کودکی فاقد سرپرست بوده یا سرپرستان شرایط لازم و شایستگی نگهداری از کودک را نداشته باشند ،باید شهروندان از طریق تماس با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی این مسئله را به اطلاع بهزیستی برسانند.
او با بیان اینکه تحویل نهایی کودک بهزیستی با حکم دادگاه انجام می شود و پس از تحویل کودک به بهزیستی اولویت نگهداری با خانواده زیستی وی است و اگر خانواده زیستی این کودک جهت باز پیوند مناسب نبود اولویت با واگذاری کودک به خانواده جایگزین مانند اقوام درجه یک و دو است اگر این نیز میسر نبود اولویت بندی واگذاری با فرزندخواندگی یا امین موقت است.
 هوشیار اظهار کرد: در غیر از موارد فوق تا زمانی که یکی از سه شرط بالا فراهم شود کودک در مرکز بهزیستی نگهداری می شود.
سرپرست بهزیستی فارس ضمن بیان اینکه :در سال ۱۴۰۰ جمعا ۱۰۱ فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی در استان فارس تحویل داده شده است ، افزود: در استان فارس یک شیرخوارگاه برای پذیرش نوزادان و کودکان رده سنی زیر ۳ سال وجود دارد و آمارهای ارائه شده مربوط به کل استان فارس است.
 هوشیار در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر بیش از هزار خانواده پشت نوبت و متقاضی فرزندخواندگی در استان فارس در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند که بعد از بررسی صلاحیت ها در چرخه تحویل فرزند قرار می‌گیرند.
 سرپرست بهزیستی فارس ایجاد فرهنگ عمومی و امکان واگذاری فرزند به دختران مجرد و خانواده های دارای فرزند را از دلایل افزایش تعداد متقاضیان برشمرد و گفت: تنها مرکز نگهداری کودکان زیر ۳ سال استان فارس شیرخوارگاه حضرت ولی عصر عجل الله است که در قالب موسسه خیریه و به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و در راستای رشد همه جانبه کودکان خدمات تخصصی ارائه مینماید.
محمدرضا هوشیار در پایان از خیرین نوع دوست خواست کمک های نقدی و غیر نقدی خود جهت نوزادان و کودکان را به این موسسات خیریه تحویل دهند.

انتها/فاطمه رضایی

کد خبر 58737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد