همایش تبیین شاخص های عفاف و حجاب در بهزیستی خوزستان برگزار شد

روز چهارشنبه ۱۸ خرداد، نخستین همایش تبیین شاخص های عفاف و حجاب با حضور سرپرست بهزیستی استان خوزستان، مسئول دبیرخانه امور خانواده و عفاف و حجاب ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری و مسئولان و کارکنان بهزیستی در ستاد اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان، کریمیان ،سرپرست اداره کل بهزیستی استان در این  همایش بیان کرد : محور فعالیتهای بهزیستی انسان و مسائل اجتماعی است و رویکرد جدید سازمان پرداختن به فعالیتهای دینی و فرهنگی است.

مهران کریمیان افزود: موضوع عفاف و حجاب از موضوعات مهم در سطح کشور است و می توان گفت از عوامل تشکیل جمهوری اسلامی یکی همین توجه به موضوع عفاف و حجاب برای مردان و زنان است و از طریق آن می توانیم از بسیاری مشکلات مصون بمانیم.

وی با اشاره به فعالیت بهزیستی در بحث آسیب های اجتماعی ادامه داد: مطابق تحقیقاتی که توسط همکاران ما صورت گرفته است یکی از آسیب هایی که موجب طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها می شود همین عدم توجه به موضوع عفاف و حجاب است.

کریمیان ضمن بیان اهمیت موضوع عفاف و حجاب در آموزه های دینی و وصیت نامه شهدا اظهار داشت: ۸۰ درصد پرسنل ما بانوان عزیز هستند و بخش بزرگی از جامعه هدف بهزیستی را نیز زنان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تشکیل می دهند که با همت همکاران متعهد و دلسوز همواره برنامه های فرهنگی و دینی جامعی برای آنها انجام می شود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت گفت: از بهزیستی خوزستان به عنوان اولین دستگاه پیش قدم در موضوع عفاف و حجاب تشکر می کنیم.

کهزاد سروستانی افزود: از اواسط دهه هفتاد رهبر معظم انقلاب، موضوع جنگ نرم فرهنگی را مطرح کردند و کسانی که مخاطب پیام ایشان بودند با عدم توجه به بیانات ایشان، کار را به جایی رساندند که رهبری در سخنرانی های بعدی از شبیخون فرهنگی و پس از آن قتل عام فرهنگی سخت گفتند.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ ورود اسلام به منطقه اندلس عنوان کرد: با تحریف اسلام و قرار گرفتن منکرها به جای معروف ها و عدم توجه به موضوع عفاف و حجاب و هویت اسلامی جامعه ،اکنون اثری از اسلام در آن منطقه نیست.

سروستانی همچنین بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر تنها مختص زنان و در رابطه با حجاب نیست بلکه اقامه هر برنامه ای در زندگی فردی و اجتماعی افراد، اعم از رعایت حقوق دیگران، پرهیز از دروغ، عدم دست درازی به اموال دیگران و... همه در سایه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه ای الهی قابل انجام است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر اهمیت عفاف گفت: عفاف در گفتار، عفاف در سکنات و حرکات، عفاف در پوشش، عفاف در معاشرت و عفاف در نگاه از شاخص های قابل بررسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر در دستگاه های دولتی است.

گفتنی است در پایان جلسه مسئول دبیرخانه امورخانواده و عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی منکر استان و مسئول شورای فرهنگی بهزیستی خوزستان به بررسی برخی از موارد در موضوع عفاف و حجاب پرداختند.

کد خبر 58513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد