تحقق مطالبات دختران موجب نشاط در زندگی آنها می شود

سرپرست اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: تحقق مطالبات و خواسته های دختران موجب افزایش انگیزه و ایجاد نشاط در زندگی آنها خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، حسین نورعلیوند روز چهارشنبه در همایش دختران، حمایتهای روانی، اجتماعی، توسعه پایدار در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: چنانچه جامعه به نیازهای دختران توجه کند و بدرستی مدیریت شود جامعه ای با نشاط در آینده   پیش رو خواهیم داشت.

وی با تاکید بر شناسایی دغدغه ها و مشکلات دختران ادامه داد: یکی از چالش های پیش روی دختران در برخی جوامع سنتی تبعیض جنسیتی است که این مساله موجب شده این قشر خود را بی ارزش داشته و خواسته هایشان سرکوب شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی درست برای نیازها و خواسته های دختران موجب رشد و نمو آنها شده و آنها را در مسیر رسیدن به اهدافشان مستحکم و استوار و قدرتمند خواهد کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه این اداره کل در قالب دو دفتر زنان و خانواده و پیشگیری از  آسیبهای اجتماعی از دختران حمایت می کند، ارایه مشاوره و خدمات مددکاری، ارایه آموزش های خودمراقبتی و سلامت جنسی، مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا)، ارتقا کیفیت و سلامت ازدواج با هدف کاهش طلاق و آموزش مهارتهای زندگی برای انتخاب درست و مناسب همسر را از جمله حمایتهای این اداره کل از زنان و دختران عنوان کرد.

وی با اشاره به دو خانه سلامت دختران این اداره کل که بصورت روزانه و شبانه فعالیت دارند، افزود: سال گذشته 56 نفر در این مراکز پذیرش که از حمایتهای مالی، توانمندسازی و روانی، اجتماعی برخوردار شده اند.

در این همایش که مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام و جمعی از مسئولان محلی و دختران مددجوی بهزیستی حضور داشتند دکتر "سجاد طاهر زاده" از اساتید دانشگاه و دکتر "زهرا عبدالهی" کارشناس دفتر آسیب دیدگان بهزیستی ایلام پیرامون حمایتها، نیازها و آسیبهای پیش روی دختران مطالبی را ارایه کردند.

در پایان این همایش که با اجرای برنامه های شاد نظیر موسیقی و قصه گویی بود از مسئولان و مددکاران خانه های سلامت و دختران موفق مددجوی بهزیستی  ایلام تجلیل شد.

کد خبر 58509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد