در تهران سه خانه امن وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان تهران  با اشاره به اینکه در استان تهران، فقط سه خانه امن وجود دارد، می گوید: با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی نیاز به افزایش این خانه ها نیز وجود خواهد داشت؛ از این رو، برای تامین مکان تاسیس خانه امن و امکانات مورد نیاز، بهزیستی به تامین اعتبارات نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رکنا، سمانه زمانی با اشاره به اینکه در پذیرش زنان و دختران خشونت دیده یا در معرض خشونت، محدوده سنی مدنظر نیست می گوید: صرفا تامین حمایت های لازم هدف است. اغلب بانوان داوطلبانه و با کسب آگاهی از مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳، به مراکز ارجاع می شوند. این بانوان معمولا از قشر متوسط تا آسیب پذیر جامعه را در بر می‌گیرند که به دلیل خشونت فیزیکی، روانی و یا اقتصادی به دنبال دور شدن و دریافت حمایت در مقابل فرد آزار دهنده هستند.

 زمانی، با اشاره به اینکه ورود و پذیرش بانوان در خانه امن که داوطلبانه مراجعه می کنند، با کسب دستور قضایی مبنی بر پذیرش آن ها در این مراکز انجام می شود، می افزاید: اغلب مراجعات به علت اعمال خشونت فیزیکی و روانی علیه بانوان و یا رانده شدن از منزل توسط همسر است. باتوجه به مراجعات خودمعرف بانوان به سازمان به منظور استفاده از خدمات خانه امن، سطحی از آگاهی در جامعه در این خصوص وجود دارد. با این حال، آگاهی رسانی همواره بهترین شیوه حتی پیشگیری از وقوع مشکلات بعدی و در گام بعدی موجب حس آرامش و دریافت حمایت در بانوان می‌شود و هر اقدامی در این راستا همیشه مورد نیاز است.

کد خبر 58422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد