فیروزی: فلسفه وجودی بهزیستی، خدمت به مددجویان است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، امروز پنجشنبه باتفاق استاندار خراسان رضوی به شهرستان داورزن سفر کرد و ضمن دیدار با کارکنان بهزیستی و مددجویان مراکز تحت نظارت این شهرستان، با مشکلات و مسائل مددجویان در این شهرستان از نزدیک آشنا و در خصوص مشکلات مطرح شده‌ی آنان تصمیمات مقتضی را اتخاذ کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ما از داورزن، در این سفر یک روزه، ابتدا استاندار خراسان رضوی، مدیر کل بهزیستی و جمعی از مدیران اجرایی استان و مسؤولان محلی، در مزار شهدای شهرستان حضور یافتند و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

پس از این مراسم، مدیر کل بهزیستی و دبیر شورای معاونین این نهاد به بهزیستی شهرستان داورزن رفتند و با کارکنان این نهاد دیدار و در جمع آنان طی نشستی صمیمی، مشکلات و مسائلی را که مددکاران، کارشناسان و سایر کارکنان داشتند شنیدند  و دستورات مقتضی در خصوص حل این مشکلات را صادر کردند.

فیروزی: فلسفه وجودی بهزیستی، خدمت به مددجویان است

دکتر مسعود فیروزی در این نشست، بر تلاش و سخت‌کوشی کارکنان بهزیستی تأکید کرد و گفت: فلسفه‌ی وجودی ما خدمت به مددجویان عزیزمان است و در دولت تحول‌خواه و انقلابی آقای دکتر رئیسی، همه‌ی ما وظیفه داریم به طور جهادی و انقلابی، به تکالیف و وظایف‌مان به نحو احسن عمل کنیم.
وی عدالت‌محوری و ارتقای منزلت اجتماعی بهزیستی را دو وظیفه‌ی اصلی کارکنان و کارشناسان این نهاد تخصصی برشمرد و گفت: با وجود گستردگی وظایف بهزیستی، هنوز خیلی از افراد و حتی برخی مسؤولان، عملکرد بهزیستی را نمی‌دانند و از وسعت خدمات این نهاد مردمی خبر ندارند.

وی ضمن تأکید بر عدالت‌محوری در زمینه‌ی حقوق قانونی مددجویان و دفاع و مطالبه‌گری بهزیستی در این زمینه گفت: باید تکالیف و وظایف قانونی و انسانی خودمان را به درستی انجام دهیم و این فعالیت‌ها را به طور کامل به رسانه‌ها منعکس کنیم تا افکار عمومی و سایر افراد در جریان این فعالیت‌ها قرار بگیرند.
پس از این برنامه، دکتر فیروزی در میز خدمت بهزیستی شرکت و با مددجویانی که مشکلات حاد و ضروری داشتند ملاقات عمومی داشت که در این دیدار، مددجویان حاضر، مشکلات‌شان را مطرح کردند و دکتر فیروزی نیز در زمینه‌ی حل مشکلات این مددجویان، تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

فیروزی: فلسفه وجودی بهزیستی، خدمت به مددجویان است

سپس، مدیر کل بهزیستی و هیأت همراه، از مرکز مثبت زندگی داورزن بازدید و ضمن بررسی عملکرد این مرکز، در باره اهمیت وجود و فعالیت این مراکز در رسیدن به اهداف خدمت رسانی به مددجویان، با مددکاران و مسؤول این مرکز گفتگو کرد.
دیدار با یک خانواده چهار معلولی و شنیدن مشکلات و درددل‌های این خانواده، برنامه‌ی بعدی سفر دکتر فیروزی به داورزن بود که به اتفاق رئیس بهزیستی شهرستان و جمعی از کارشناسان این نهاد انجام شد.
پس از این دیدار، دکتر فیروزی به همراه رئیس بهزیستی شهرستان در معیت استاندار در شورای اداری شهرستان حضور یافت و ضمن شنیدن مشکلات شهرستان در زمینه‌ی مددجویان بهزیستی، از رئیس بهزیستی این شهرستان قدردانی و در زمینه‌ی حل مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی، راهکارهایی ارائه داد.
برنامه‌ی دیگر دکتر فیروزی در این سفر یک روزه به داورزن، دیدار با مردم و جمعی از مددجویان روستای صدخرو بود که در معیت استاندار خراسان رضوی انجام شد که در مسجد این روستا برگزار گردید و استاندار برای اهالی سخنانی ایراد کرد و از خدمات محرومیت زدایی نظام و بخصوص سازمان بهزیستی قدردانی کرد.

فیروزی: فلسفه وجودی بهزیستی، خدمت به مددجویان است

همچنین عصر امروز، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از خانه فرزندان الغدیر داورزن بازدید و ضمن دیدار با کودکان این مرکز و تفقد و دلجویی از آنان، از مسؤولان این مرکز و بهزیستی شهرستان خواست در جهت توانمندسازی و مستقل‌سازی فرزندان و همچنین تقویت فرهنگ دینی و مسائل تربیتی آنان تلاش مضاعفی داشته باشند.
کودکان این مرکز در این نشست صمیمی، سرود سلام فرمانده را با زیبایی تمام اجرا کردند که مورد توجه مدیران بهزیستی قرار گرفت.

شایان ذکر است شهرستان داورزن در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد واقع شده و ۶۵۰ مددجو در این شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند. به گفته رئیس بهزیستی داورزن از این تعداد ۲۵۰ نفر مستمری‌بگیر هستند و ۸۵ نفر پشت نوبت دریافت مستمری می‌باشند.
محمد علی زیدآبادی گفت: همچنین ۲۶ نفر از مددجویان حق پرستاری دریافت می‌کنند و ۵ مرکز غیر دولتی نیز در این شهرستان تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند.

فیروزی: فلسفه وجودی بهزیستی، خدمت به مددجویان است

کد خبر 58213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد