پویش حمایت هر مدیر از یک کودک کار در ایلام اجرا شود

جانشین دادستان ایلام با اشاره به مشکلات مالی کودکان کار و خانواده های آنها گفت: به منظور حمایت از این کودکان و کمک به رفع مشکلات آنها پویش حمایت هر مدیر از یک کودک کار در این استان اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، رضا امیری مقدم روز چهارشنبه در نشست تخصصی راه های کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی ویژه دختران در اداره کل بهزیستی ایلام افزود: این پویش با همکاری دادستانی و بهزیستی با توجه به ضرورت حمایت مالی  از کودکان کار انجام و ساز و کار اجرایی آن در آینده نزدیک توسط بهزیستی تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه دفتر حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان باید در استان تشکیل شود، ادامه داد: بر اساس قانون تمامی اطفال و نوجوانان ساکن در کشور باید زیر پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در استان تاکید کرد.

جانشین دادستان با تاکید بر اینکه بهزیستی بتنهایی متولی ساماندهی آسیبهای اجتماعی نیست تصریح کرد: همه دستگاه ها برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی باید پای کار باشند و بهزیستی را یاری داده و راهکارهای عملی ارایه دهند.

***کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی بر عهده یک ارگان خاص نیست

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: آسیبهای اجتماعی تنها مختص ایلام نبوده و در همه مناطق کشور وجود دارد.

محمد پیش بهار با ذکر اینکه بر اساس قانون وظایف هر دستگاه در کنترل، کاهش و ساماندهی آسیبهای اجتماعی مشخص است، افزود: هر ارگان و دستگاهی در این زمینه باید به وظایفش بدرستی عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل، کاهش و ساماندهی آسیبهای اجتماعی  نیازمند مشارکت همه دستگاه هاست، گفت: اعتبار مربوطه در این زمینه  به دستگاه های مرتبط ابلاغ و همه باید پای کار باشند.

وی همچنین با اشاره به آسیب خودکشی در استان گفت: در این زمینه هیاتهای اندیشه ورز در استان بصورت ویژه در حال بررسی این مساله بوده تا نظرات آنها در کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان ارایه و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

***بهزیستی بتنهایی متولی ساماندهی آسیبهای اجتماعی نیست

سرپرست اداره کل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بهزیستی بتنهایی متولی آسیبهای اجتماعی نیست گفت: همه دستگاه ها در این زمینه باید راهکار علمی و عملی ارایه دهند.

حسین نورعلیوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به رفع و ساماندهی آسیبهای اجتماعی خواستار انسجام، همکاری و مشارکت همه دستگاه ها در این زمینه شد.

کد خبر 58142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد