هشتاد و یکمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر بهزیستی استان

هشتاد و یکمین جلسه کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر ( کووید ۱۹) یازدهم خرداد ماه با حضور سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست بهزیستی استان گیلان و اعضای کمیته استان برگزار شد.

در این نشست پس از اخذ گزارش و شرح اقدامات از اعضاء و بیان نقطه نظرات سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست و رئیس کمیته استانی پیشگیری از بیماریهای واگیر بهزیستی در زمینه احتمال شیوع سریع آبله میمون  لزوم  رعایت نکات حفاظتی و ایمنی تاکیداتی داشتند و به منظور پیشگیری کامل و جلوگیری از ورود به بحران های غیر قابل پیش بینی ، تسریع در پوشش صد در صدی دز بوستر (دز سوم) واکسن کووید -۱۹ را از الزامات کلیه پرسنل و کارکنان برشمردند .

سپس دکتر پوررضا دبیر کمیته ؛ گزارشی اجمالی از  میزان و پراکندگی شیوع آبله میمون در جهان طی خیز اخیر بیماری به ویژه در کشور های افریقایی به عنوان نواحی اندمیک و نیز  مناطق غیر اندمیک بیماری همچون انگلستان  و کانادا ارائه نمود و مواردی همچون علایم بیماری ، شیوه انتقال وروش های پیشگیری از آن را برشمرد، سپس شیوع و سیر کووید -۱۹ در ایران و گیلان همچنین پوشش واکسیناسیون کارکنان بهزیستی در برابر این بیماری توسط دبیر کمیته گزارش شد. و پس از بحث و تبادل نظر موارد زیر به تصویب رسید که جهت ابلاغ به معاونین ، روسای دوایر ستادی و روسای ادارات بهزیستی شهرستانها اعلام و موارد مصوب به مراکز تحت نظارت ابلاغ خواهد گردید.

در این نشست موارد زیر مصوب شد :

*با توجه به احتمال انتقال ویروس از طریق قطره های تنفسی افراد آلوده ، آلودگی سطوح،  بر امر رعایت فاصله گذاری فیزیکی ، استفاده از ماسک،  گندزدایی سطوح در اماکن عمومی ، برگزاری مراسمات مذهبی  و مراکز مورد تاکید قرار گرفت.

*با توجه به آخرین گزارش رسمی دریافت شده از واکسیناسیون دز سوم همکاران به میزان 87% ، بنا به دستور مدیر کل محترم مقرر گردید تا با فراهم آوردن تمهیدات لازم امکان تلقیح دز سوم بصورت کامل برای همکاران صورت پذیرد.

*مقرر گردید تا به منظور تهیه اقلام بهداشتی و ایمنی برای کارکنان ستاد و شهرستان ها اعتبار لازم یا خرید اعتباری اختصاص یابد وضدعفونی سطوح در ادارات هر پنج شنبه الزاما صورت پذیرد.

*مقرر گردید ؛ موضوع گندزدایی هفتگی ادارات بهزیستی و ستاد با جدیت پیگیری شود

کد خبر 58119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد