در رسانه |دهیاران، کمیته امداد و بهزیستی در معرفی افراد بی سواد قدم بردارند

همدان- فرماندار همدان تاکید کرد: دهیاران، کمیته امداد و بهزیستی در شناسایی، معرفی و همکاری در راستای سوادآموزی افراد بی سواد جامعه هدف می‌توانند موثر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محمدی سه شنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان همدان با بیان اینکه منشأ بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها فقدان مهارتهای زندگی در افراد است گفت: در بحث سواد آموزی با عملکرد کلیشه‌ای و در حد رفع تکلیف مواجه هستیم که لازم است در این راستا متناسب با نیاز جامعه هدف عمل کنیم.

وی بر لزوم وجود اطلاعات و آمار دقیق از جامعه هدف تاکید کرد و گفت: باید بتوان با این روال برنامه ریزی های مناسبی در خصوص اجرایی کردن طرح‌های سوادآموزی در پیش گرفت.

فرماندار همدان یادآور شد: امروز با خواندن و نوشتن نیازهای یک فرد در جامعه تأمین نمی‌شود و باید مهارتهای فردی به افراد .

این مسئول با اشاره به اینکه نرخ با سوادی در کشور ۹۵ و در استان ۹۵.۶ است اما آمارهای موجود قابل استناد نیست، اضافه کرد: باید با هم افزایی دستگاه‌های ذیربط ضمن شناسایی جامعه هدف در جهت سواد آموزی به ویژه آموزش مهارت‌های مورد نیاز و متناسب با سبک زندگی امروزی در جامعه اقدام کنیم.

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان همدان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از سایر صاحب نظران در این زمینه، عنوان کرد: تعداد سه کمیته محوری رصد و آمار، فرهنگی و تبلیغات و کمیته اجرایی در این شورا باید تشکیل شود تا با برنامه ریزی مشخص جلسات و اهداف این شورا را کاربردی تر پیش ببریم.

محمدی با تاکید بر اینکه دهیاران، کمیته امداد و بهزیستی در شناسایی، معرفی و همکاری در راستای سوادآموزی افراد بی سواد جامعه هدف می‌توانند مؤثر باشند، افزود: حتی در این زمینه باید از توان معتمدین محلات و مساجد حاشیه شهر نیز بهره گرفت.

کد خبر 58116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد