سفر یک روزه رئیس سازمان بهزیستی کشور به شهرستان ملایر

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور بنا به دعوت نمایندگان شهرستان ملایر در سفر یک روزه از مجتمع سالمندان حضرت علی علیه السلام و ساختمان واقف زنده یاد صدیقه مردادی بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این سفر نزدیک بودن همدان به پایتخت را به عنوان استان تمدن سازبرشمرد و گفت: ظرفیت های مهمی در حوزه سازمان بهزیستی، معلولین و جامعه هدف در استان وجود دارد.

 وی در ادامه  در خصوص تسهیلات اشتغال زایی دولت سیزدهم در خصوص جامعه هدف افزود: تبصره ۱۶ و ۱۸ کمک در جهت اشتغال پایدار قانون بودجه باید در مسیر تولید و اشتغال هزینه شود و پیشنهاد شده دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه تولید و اشتغال یک کمیته مشترک برای هماهنگی و هزینه کرد درست تسهیلات تبصره ۱۶ و قانون بودجه اقدام کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال زایی یکی از مهمترین دستور کارهای  اقتصادی کشور محسوب میشود گفت: در این زمینه دستگاهها و بخش خصوصی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند و این بحث در وزارتخانه کار تعاون و رفاه اجتماعی با موضوع زیست بوم اشتغال ملی مطرح گردیده است و به عنوان یکی از کلان پروژه های این وزارتخانه مطرح است و سازمان بهزیستی بعنوان سازمان زیر مجموعه وزارت رفاه قرار دارد و کارهایمان را در حوزه اشتغال و کار آفرینی با آن مجموعه پیش می بریم مقرر است که تکلیفی را که برعهده داریم باید از ظرفیت تبصره ۱۶ استفاده کنیم برای  اینکه بتوانیم آن ابهه ای را که در قانون و در برنامه جهت  امسال در حوزه بودجه است محقق بکنیم و هدف را پیش ببریم و این ظرفیت توسط تفاهم نامه هایی که جهت تبصره ۱۶باید منعقد شود که شامل دستگاههای بانک مرکزی و نهادهای تسهیل کننده  است برای ایجاد اشتغال زایی گروهای همیار زنان یا گروههای خودیار  مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای هر فرد  در جهت اشتغال زایی پیش بینی کرد.

علی محمد قادری در ادامه افزود : با افتخار بیان می کنیم در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی هیچ فرد پشت نوبتی در استان و کشور نخواهد بود و در جهت مسکن چند معلولیتی تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای افراد شهری و ۱۵۰ میلیون تومان برای سرپرست روستایی در سه مرحله با توجه به پیشرفت فیزیکی ساختمان به حساب سرپرست خانوار واریز میگردد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در موضوع اتصال به گروههای جهادی افزود: سازمان بهزیستی یک سازمان غیر دولتی باید باشد و بتواند با آحاد جامعه ارتباط برقرار کند و استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور نیازمند کمک های حرفه ای است و ایجاد پیوند میان ظرفیت های مردمی و دستگاهها در کشور که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

وی در ادامه مهمترین اقدام اتصال دولت به مردم در سازمان بهزیستی را  ایجاد اداره کل داوطلبان به صورت تشکیلات سازمانی و درگاهی خواند و افزود:این درگاه در خدمت به ملت و به صورت هوشمند سازی و شفاف در حوزه تشکیلات سازمان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان بیش از ۵۳ فعالیت تخصصی، امدادی و حمایتی دارد یاد آور شد بهزیستی تنها سازمانی است که اورژانس اجتماعی دارد و افراد از کودکان یک تا افراد ۲۰ ساله را هدف گذاری کرده است.

وی فیاض بخش را پایه گذار این سازمان دانست و گفت مخاطب این سازمان هفت میلیون نفر هستند و مبدعان این حرکت بزرگ باید در آحاد و کسوت مردمی گسترش یابد.

 آزادی خواه نماینده مردم ملایردر مجلس شورای اسلامی با عرض خیر مقدم خدمت معاون وزیر ورئیس سازمان بهزیستی کشور سفر ایشان را به ملایر به عنوان سفر پر خیر و برکت و حمایت از جامعه هدف یاد کرد و افزود :شهرستان ملایر به عنوان دومین شهر توسعه یافته استان که دارای دو نماینده درمجلس می باشد و بیشترین مشکلات را در حوزه توانبخشی و حوزه اعتیاد عنوان کرد و امیدوار شد رئیس سازمان نگاه انقلابی و خدمت با کیفیت به جامعه هدف بهزیستی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان در ادامه افزود : شهرستان ملایر نیازمند راه اندازی مرکز اوتیسم و روان را دارد  و برای حل مشکلات مردم و تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه جدی است و شرایط کنونی کشور نیاز به خلاقیت، ابتکار و نوآوری دارد و با روی کار آمدن دولت سیزدهم مدیران و متولیان امر باید ابتکار عمل داشته باشند.

وی تاکید کرد : حفظ استقلال، دفاع از ارزش ها، فرهنگ اصیل، جلوگیری از فرهنگ وادراتی و بهبود معیشت مردم باید در اولویت کارها قرار گیرد.

اسماعیلی فرماندار شهرستان ملایر در این جلسه با  پر خیر و برکت شمردن سفر معاون وزیر به شهرستان افزود : ملایر جزء بزرگترین شهرهای موقوفه کشور و ده شهر برتر ۶۳% موقوفات را دارا میباشد.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد جنس مدیریت و حکمرانی در شهرستان ملایر متفاوت تر است و جهت توسعه شهرستان باید نگاه فرصتی داشته باشیم.

فرماندار در ادامه افزود:در شهرستان ملایر از ساختمان فرمانداری تا دستگاه های اداری و مجموعه بهزیستی از اماکن موقوفه میباشدکه امیدواریم بدهی های بهزیستی استان به اوقاف با حضور جنابعالی حل و فصل گردد.

فرماندار شهرستان در ادامه گفت : آسیب های اجتماعی برجسته ای در حوزه اعتیاد و دارای رتبه های برتر هستیم  و ملایر جزء بارانداز مواد مخدر و در حوزه مصرف مواد مخدر در وضعیت خوبی قرار ندارد و امیدواریم با حضور جنابعالی در شهرستان در جهت پیشگیری  تقویت خوبی ایجاد شوید در حوزه بهزیستی، و جامعه هدف  فرهنگسازی و درمانی تلاش مضاعفی را میطلبد  و فرمانداری در حد بضاعت خود میتواند در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به بهزیستی کمک کند.

بیگی نژاد نماینده شهرستان ملایر: سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور برای شهرستان حائز اهمیت است؛ و فعالیت های بهزیستی جزء فعالیت های وسیع و جامعه هدف محتاج میباشد که شهرستان دارای بیشترین آمار است.

وی در ادامه گروه های جهادی را در شهرستان به عنوان کمک در حوزه بهزیستی نام برد و همکاری این دو نهاد را بستری را برای معیشت و تفریح جامعه هدف عنوان کرد،

 در حاشیه این سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه نمایندگان شهرستان در جلسه فرمانده سپاه شهرستان با گروه جهادی در دفتر نماینده شهرستان حضور پیدا کردند،

 لازم به ذکر است معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در اداره بهزیستی شهرستان با کارکنان و معلولین شهرستان دیدار و در جهت مشکلات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علی محمد قادری در بین معلولین شهرستان گفت : مشکلات خانواده معلولین تک بعدی نیست  و ما در سازمان بهزیستی بر اساس اعتبارات خدمات مستمر زیادی انجام داده و پرداخت مستمری ها از طریق حوزه های مختلف همچون امور اجتماعی توسعه و پیشگیری انجام می یابد.

 وی بیان کرد خدمات مستعمری توسط بهزیستی در سطح کشور در حال انجام است تا جامعه هدف به طور کامل تحت پوشش قرار گیرد؛ که یکی از این اقدامات تحت پوشش قرار دادن پشت نوبتی هاست که تا سه ماه آینده هیچ پشت نوبتی جهت دریافت خدمات در کشور وجود نخواهد داشت.

در حاشیه این سفر علی محمد قادری از مجتمع سالمندان حضرت علی(ع) و ساختمان واقف  زنده یاد صدیقه مردادی بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 58058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد