نشست هم افزایی سرپرست بهزیستی خوزستان و معاون اجتماعی سپاه حضرت ولی عصر(عج)

روز دوشنبه نهم خرداد ماه ، نشستی با حضور سرپرست و معاونین پیشگیری و امو ر اجتماعی و فرمانده بسیج بهزیستی خوزستان با معاون اجتماعی و مدیران سازمانهای مردم نهاد و سبک زندگی و تحکیم خانواده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان در محل اداره کل بهزیستی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان، معاون اجتماعی سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان،  رسالت این معاونت را  هم افزایی و کمک به سازمانهایی مثل بهزیستی که متولی آسیب های اجتماعی هستند عنوان کرد.

وی ضمن تشریح فعالیت های معاونت اجتماعی سپاه در مناطق آسیب خیز و کمتر توسعه یافته استان ،هدف از تشکیل این جلسه را همکاری مشترک با بهزیستی در زمینه،تکمیل بانک اطلاعاتی دقیق از سمن ها ،تسهیل در راه اندازی مراکز ماده۱۵ و مشاوره بسیج،و همچنین تسهیل در ارائه خدمات ویژه به معتادان و صیانت و حمایت از خانواده های  ترک اعتیاد ماده ۱۶، و استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی  بهزیستی و کمک به تهیه جهیزیه  و کمک به ازدواج آسان در مناطق آسیب خیز و کمتر توسعه یافته بیان کرد.

سرپرست بهزیستی استان خوزستان نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با نیروهای جهادی سپاه ،عنوان کرد: قطعا با مشارکت و همکاری نیروهای جهادی ،اثر بخشی خدمات بهزیستی بهتر و بیشتر خواهد شد.

مهران کریمیان  ضمن تشریح فعالیتهای بهزیستی ،بیان کرد: بهزیستی در حوزه آسیبها ،وظایف سنگینی برعهده دارد که با توجه به رویکرد جدید سازمان و اعتبارات محدود بهزیستی، از کمک و تعامل نیروهای جهادی و بسیج سازندگی و ارگانهای جهاد گری مثل سپاه و هر شرکت و شخصی که بتواند  به بهزیستی در جهت پیشگیری و کاهش آسیبها کمک کند ،استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ کشور،همکاران بهزیستی در ۶۶ محله   از ۱۲۲  محله آسیب خیز  و کم برخوردار  شناسایی  شده در استان ،طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور را  انجام می دهند.

کریمیان افزود: با توجه به وسعت طرح  و مشکلات فراوانی که اقشار آسیب پذیر  در این مناطق دارند،امیدواریم با تلاش و همت همکاران و تکیه بر نیروهای داوطلب همچون سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی و همچنین با برگزاری جلسه با معتمدین و افراد سرشناس محلات، و شناسایی ظرفیت‌های ادارات و ارگان‌های مختلف، نسبت به بهبود وضعیت محلات کم برخوردار اقدام کنیم به گونه‌ای که توسعه و تحول اجتماعی در تمامی ابعاد صورت پذیرد و هیچ فرد نیازمندی در محلات کم برخوردار بلاتکلیف نباشد.

سرپرست بهزیستی خوزستان  گفت: بهزیستی با شیوه های تخصصی مددکاری و با برگزاری کمیسیون های مختلف پزشکی ،به طور دقیق نیازمندان واقعی را شناسایی و به آنها خدمات ارائه می کند .

وی با بیان اینکه مشکل اساسی جامعه هدف بهزیستی  و اولویت   سازمان اشتغال ،مسکن ،معیشت و تامین جهیزیه و ازدواج آسان زوجین تحت پوشش است ،افزود: یکی از مشکلات  در حوزه  اشتغال ،موضوع  آماده سازی شغلی  و آموزشهای فنی و حرفه ای به افراد زیر پوشش  است که  نیروهای جهادی می توانند در این زمینه به بهزیستی کمک کنند.

کریمیان  موضوع کودکان کار و خیابان را از دیگر مواردی که نیروی های جهادی می توانند در جهت ساماندهی آنها کمک کنند برشمرد و افزود: به منظور ساماندهی این کودکان به طور کامل و موثر تر ، به شدت نیاز به توسعه مراکز آموزشی حمایتی کودکان کار و خیابان داریم ،که از افراد خیر وعلاقه مند  به این کار جهت همکاری دعوت می کنیم.

سرپرست بهزیستی خوزستان   در ادامه  بیان کرد:با توجه به اینکه تعدادی کمپ در حوزه اعتیاد به صورت غیر مجاز و غیر اصولی  فعالیت می کنند با پیگیریهای بهزیستی بسیاری از این کمپ ها تعطیل اما به دلیل اینکه کسب درآمد از این طریق بسیار است مجددا به صورت غیر مجاز راه اندازی می شوند و بهزیستی این آمادگی را دارد  برای  افراد توانمند و بسیجی های فعال و علاقه مند به کارهای اجتماعی  و با داشتن تخصص لازم ، مجوز راه اندازی  مرکز ترک اعتیاد   صادر کند.

سرهنگ حویزه ،معاون اجتماعی سپاه حضرت ولی عصر(عج) در پایان ضمن اعلام آمادگی و  پیشنهاد تنظیم شیوه نامه همکاری   در رابطه با کودکان کار، در ادامه  بیان کرد:نیروهای جهادی سپاه در ۲۲ محله کم برخوردار استان فعالیت می کنند که  هر محله دارای مدیری است که از این طریق می توان ضمن همکاری با بهزیستی ،فعالیت ها را هم پوشانی کرد.

در پایان مقرر شد تفاهم نامه  ای  برای همکاری مشترک در زمینه پیشگیری و کاهش  آسیب های اجتماعی  منعقد شود.

کد خبر 58002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد