آموزش مهارت های اجتماعی برای کاهش آسیب در مدارس ضروری است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان گسترش آسیبهای اجتماعی در میان دانش آموزان شهرستان جیرفت مورد نقد وبررسی روسای بهزیستی وآموزش و پرورش این شهرستان قرار گرفت

 در ابتدای این دیدار محمد رضا نژاد رییس بهزیستی جیرفت  پس از تبریک انتصاب حمدالله محمدی به عنوان  سرپرست آموزش پرورش جیرفت با اشاره به اهمیت ولزوم توجه ویژه به موضوع دور نگه داشتن قشر دانش آموز از آسیبهای اجتماعی عنوان داشت : بهزیستی با اهداف بزرگی نظیر توانبخشی افراد دارای معلولیت،حمایت از خانواده های بد سرپرست وبی سرپرست واقدامات پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی دارای ظرفیت هایی است که می تواند در کنار آموزش وپرورش در ارائه خدمات به جامعه هدف کمک نماید.

 وی همچنین با اشاره به به تعداد۴۷۰ دانش آموز تحت حمایت بهزیستی در شهرستان جیرفت  خاطر نشان کرد : آموزش وپرورش مهمترین بستر جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان است .

رضانژاد با بیان اینکه ریشه اغلب آسیب های اجتماعی دانش آموزان را باید در عدم آشنایی کافی آنها با مهارت های اجتماعی دانست، آموزش مهارت های اجتماعی و ارتقا سطح آگاهی این قشر در کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس را ضروری عنوان کرد.

 وی در پایان سخنان خود اذعان داشت :  بهزیستی جیرفت  با وجود ۶ مرکز مشاوره غیردولتی تحت نظارت آمادگی این را دارد در پیشگیری وکنترل آسیبهای موجود در جامعه دانش آموزی ورود کرده وبا همکاری آموزش وپرورش زمینه خدمتی ماندگار واثر بخش را فراهم آورد

در ادامه این نشست حمدالله محمدی مدیریت آموزش وپرورش، با تقدیر از خدمات ارزنده بهزیستی به اقشار آسیب دیده عنوان داشت : رشد آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان فزاینده شده وتوانمند سازی دانش آموزان اولین سیاست پیشگیرانه از آسیبها می باشد .

وی در این راستا به اقدامات موفق آموزش وپرورش ازجمله طرح رابطان هسته مشاوره،نماد و.. اشاره وتصریح کرد : تاکنون استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها در شناسایی،درمان ومداخله آسیب های اجتماعی دانش آموزان بسیار کمک کننده بوده است محمدی در پایان از همکاری نهاد های صلاحیت دار و متولی از جمله بهزیستی درمقوله مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه دانش آموزی شهرستان قدردانی نمود.

کد خبر 57949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد