حضور فعال تیم های فوریتی محب و اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان در حادثه متروپل

سرپرست بهزیستی استان خوزستان بعد از ظهر امروز به همراه امام جمعه آبادان در بازدید از محل ریزش ساختمان متروپل و عیادت خانواده های حادثه دیده در بیمارستان شهید بهشتی آبادان،از حضور فعال تیم های فوریتی محب و اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ در این محل خبر داد.

مهران کریمیان در این باره گفت:تیم فوریتی محب و اورژانس اجتماعی ،متشکل از مددکاران و روانشناسان زبده ،پس از وقوع حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و انسان ساخت ،در محل حادثه حضور یافته و به منظور کاهش فشار روانی و اجتماعی، به افراد حادثه دیده و خانواده های آنان،خدمات و مشاوره های روانی و اجتماعی ارائه می دهند.
وی افزود:پس از حادثه متروپل این تیم ها (محب)و تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بلافاصله در محل حضور یافته و به افراد و خانواده حادثه دیدگان خدمات و مشاوره های روانی و اجتماعی ارائه و این خدمات حتی تا پس از حادثه ادامه دارد.
سرپرست بهزیستی خوزستان تصریح کرد:گروه فوریتی محب به صورت داوطلبانه و از نیروهای مختلف از جمله مراکز مشاوره بهزیستی ، کارشناسان، مددکاران، روانشناسان و اساتید دانشگاه ها و روانپزشکان و گروه های اجتماع محور که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند تشکیل شده است.

کریمیان هدف از تشکیل تیم محب را افزایش توان، انسجام و هماهنگی لازم بین نیروها و عوامل امدادی استان در جهت پاسخگویی سریع به حوادث غیر مترقبه عنوان کرد.

وی بیان کرد:هم اکنون ۱۴ تیم فوریتی محب در شهرستان های اهواز ، خرمشهر، شوش، حمیدیه ماهشهر و رامشیر تشکیل شده که بصورت تخصصی آموزش دیده و در حالت آماده باش ودر صورت نیاز سریعا به منطقه اعزام خواهند شد.

کریمیان در پایان افزود: همچنین صدای مشاور خط تلفنی ۱۴۸۰، آماده هر نوع مداخله ومشاوره ، پیشگیری از اختلالات ومشکلات روانی –اجتماعی و ارتقای سلامت روان تماس گیرندگان بوده و به ارائه مشاوره روانشناختی به صورت تلفنی به خانواده های مصیبت دیده جهت مدیریت استرس و کاهش اضطراب آنها می پردازند.

کد خبر 57680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد