معاون وزیر دادگستری خواستار وحدت رویه دادگاه‌ها در پرونده‌های مرتبط با کودکان شد

معاون وزیر دادگستری در مراسم اختتامیه همایش تخصصی علمی کاربردی معاونین امور اجتماعی بهزیستی استان‌های کشور در مشهد بر حفظ حقوق کودکان و رعایت مفاد کنوانسیون‌های مرتبط با حقوق کودک تأکید کرد.

علی اصغر احمدی پیگیری موارد مربوط به کودک آزاری را در هر شرایطی با اهمیت خواند و گفت: حفظ حقوق کودکان در هر شرایطی بسیار مهم است و باید با آن برخورد کرد تا جایی که در برخی از کشورهای جهان مصونیت سیاسی یا دیپلماتیک در پیگیری قانونی گزارش های مربوط به کودک آزاری لغو می شود.
وی با اذعان به اینکه برخی قضات و مقامات قضایی از مفاد کنوانسیون‌های حقوق کودک اطلاعات کامل و جامعی ندارند، خواستار اتخاذ وحدت رویه در دادگاه‌ها در خصوص موضوعات و پرونده‌های مرتبط با کودکان شد و گفت: کارگاه‌های آموزشی متعددی در دانشگاه علوم قضایی و در سایر مراکز برای قضات گذاشته شده تا همه‌ی جوانب حقوق کودکان و دغدغه‌های بهزیستی برای حقوق کودکان برای آنها تشریح شود و وظایف قضات و دادگاه‌ها در این زمینه بهتر انجام شود.
احمدی عدم عمل به وظایف از طرف دستگاه‌های دخیل در موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان را یک واقعیت دانست و گفت:‌ وزارت دادگستری در راستای آگاه‌سازی، مسؤولین این سازمان‌ها را زیر یک سقف گرد می‌آورد تا آنها نسبت به وظایف‌شان در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

معاون وزیر دادگستری خواستار وحدت رویه دادگاه‌ها در پرونده‌های مرتبط با کودکان شد

تقدیر از طرح ابداعی خراسان رضوی در زمینه ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان

معاون وزیر دادگستری ادامه داد: در خصوص کودکان کار و خیابان جلساتی با کمیسیون اجتماعی و مسؤولین وزارت کشور برگزار گردیده و تصمیماتی اتخاذ شده که این مشکل به یک راه حل جامع برسد.
احمدی از دادستانی مشهد و بهزیستی به خاطر طرح ابداعی خراسان رضوی در زمینه ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان و خانواده‌هایشان تقدیر کرد.
وی همچنین خواستار انتقال مشکلات بهزیستی در زمینه‌ی اجتماعی و موارد مشترک بین دستگاه قضایی و بهزیستی به وزارت دادگستری و پیگیری این مشکلات شد و در زمینه صدور احکام فرزندخواندگی، امین‌موقت و صدور شناسنامه برای کودکان فاقد شناسنامه، قول مساعد داد. 
معاون وزیر دادگستری در اختتامیه این همایش در رابطه با حفاظت از کارکنان اورژانس اجتماعی بهزیستی نیز گفت: ما هم این مسئله را قبول داریم و باید راهکاری برای حفاظت از این کارشناسان پرتلاش در مأموریت‌هایی که انجام می‌دهند اندیشیده شود.

کد خبر 57442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد