۱۴ هزار معلول روستایی زیرپوشش برنامه‌‎های توانبخشی لرستان قرار دارند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در دو هزار و ۸۹۱ روستای لرستان زیرپوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،  فاطمه زهرا توکلی صبح امروز در دیدار با مسئولان مراکز توانبخشی در رابطه با فعالیت دفتر توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr) در مناطق روستایی استان اظهار داشت: سال 92 تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هشت هزار و 71 نفر بود که در 897 روستا ساکن بودند اما این تعداد هم اکنون  به 14 هزار و 600 نفر افزایش یافته و در دو هزار و 891 روستا هستند.

وی افزایش گروه‌های خودیار معلولان در استان اشاره کرد و افزود: این کار در جهت توانمند کردن افراد معلول ساکن روستا و ایجاد اشتغال به صورت گروهی است که در این زمینه سال 92 چهار گروه بودند اما در سال 98 به 70 گروه با 390 عضو رسیدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان به ایجاد صندوق‌های شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه اشاره کرد گفت: از سال 92 تاکنون 112 صندوق‌ برای کمک بلاعوض به معلولان نیازمند و اشتغال آنان تشکیل شده است.

وی ایجاد اشتغال‌های فردی برای معلولان را یکی از برنامه‌های بهزیستی استان برشمرد و تصریح کرد: برای توانمندسازی معلولان از  سال 92 تاکنون به 850 نفر از افراد دارای معلولیت در روستا کمک هزینه سرمایه کار و اشتغال پرداخت شده است.

توکلی به انجام مناسب سازی منزل برای 500 نفر از معلولان در روستاها اشاره کرد و اظهارداشت: ارائه وسایل کمک توانبخشی به  هفت هزار معلول ساکن در روستاها از سال 92 تاکنون از دیگر اقدامات بهزیستی استان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی اجتماعی به مناسبت‌های مختلف در روستاهای استان برای معلولان و خانواده‌های آنها اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های داخل خانواده توسط 218 نفر از تسهیل‌گران به افراد دارای معلولیت و خانواده آنها به طور منظم از دیگر اقداماتی بوده که توسط بهزیستی لرستان انجام شده است.

لینک همین خبر در ایسنا

لینک همین خبر در خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 5740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد