کمیسیون پزشکی درگاه ورود افراد دارای معلولیت به چرخه خدمات بهزیستی است

تایید کمیسیون پزشکی برای دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر افراد دارای معلولیت اولین گام برای ورود به چرخه حمایت است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر علی نصیری در دوره بازآموزی کمیسیون های پزشکی افراد دارای معلولیت بهزیستی استان با حضور دکتر فلاحی دبیر کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: کمیسیون پزشکی نقطه شروع و درگاه ورود به چرخه حمایت بهزیستی به منظور دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر است و پس از تاییدیه کمیسیون و کمیته توانبخشی برای افراد دارای معلولیت پرونده تشکیل، نیاز سنجی و اولویت بندی صورت می گیرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان افزود: ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت منوط به تایید کمیسیون پزشکی است. پس اگرقدم اول با بینش و دقت کافی برداشته شود، در پیشبرد سایر اهداف و برنامه ها تاثیر مهمی خواهد داشت.

نصیری خاطر نشان کرد: کمیسیون پزشکی از این نظر حساسیت خاصی دارد که برگزاری کمیسیون پزشکی دقیق و قانونمند شرط اصلی حمایت درست از جامعه هدف سازمان می باشد و باید دقت کرد در تعیین شدت معلولیت حقی از کسی ضایع نشده یا شخصی بدون داشتن شرایط وارد چرخه بهزیستی نشود.

وی  هدف از برگزاری دوره بازآموزی در حوزه I.C.F کمیسیون های پزشکی را ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی در اجرا ذکر کرد و افزود: با تشکیل به موقع و صحیح کمیسیون های پزشکی و توانبخشی می توان ارائه خدمات را هدفمند و در چارچوب قانون و رعایت عدالت توزیع کرد.

کد خبر 57303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد