اطلاع‌رسانی کارها و تلاش‌های بهزیستی با عملکرد مؤثر روابط عمومی، ارتقا می‌یابد

بخش زیادی از نارضایتی‌های جامعه‌ی هدف بهزیستی، حاصل عدم اطلاع‌رسانی خدمات و تلاش‌های این نهاد به جامعه است.

به گفته مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، کمبود نیروی انسانی و امکانات پشتیبانی و مالی، اطلاع‌رسانی گسترده و کامل به مردم و جامعه‌ی هدف را با محدودیت مواجه می‌کند.

مسعود فیروزی که امروز در جمع رابطین روابط عمومی بهزیستی شهرستان‌های استان در مشهد سخن می‌گفت با اشاره به عدم آگاهی جامعه از وظایف دستگاه‌های دخیل در فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با بهزیستی گفت: به جهت اینکه اطلاع‌رسانی کافی به مردم و مسؤولان صورت نمی‌گیرد دستگاه‌های اجرایی همکار در برنامه‌های بهزیستی، به وظایف خود آشنا نیستند و یا اینکه این وظایف را کامل انجام  نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: نتیجه و خروجی این عدم اطلاع‌رسانی کافی و کامل این است که نوک حمله جامعه به سمت بهزیستی قرار می‌گیرد در حالی که در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی همچون ساماندهی کودکان کار، توانمندسازی معتادان متجاهر، توانبخشی معلولین، مسکن، آموزش، حرفه‌آموزی، اشتغال و دسترس‌پذیری اجتماعی، بین ۱۰ تا ۱۵ دستگاه دیگر اجرایی، وظیفه‌مند هستند.

اطلاع‌رسانی کارها و تلاش‌های بهزیستی با عملکرد مؤثر روابط عمومی، ارتقا می‌یابد

وی خطاب به رابطین روابط عمومی در بهزیستی شهرستان‌های استان گفت: شما باید اطلاع‌رسانی را به سمت و سوی صحیح هدایت کنید تا مردم و افکار عمومی از وظایف سایر دستگاه‌ها نسبت به جامعه‌ی هدف بهزیستی آگاه شوند و خواسته‌های این جامعه را از دستگاه‌های مربوطه مطالبه کنند.

فیروزی ضمن تأکید بر افزایش دانش عمومی و آگاهی‌های دوران جدید در بین کارکنان و مدیران بهزیستی گفت: کارکنان، کارشناسان و رابطین روابط عمومی باید سطح دانش خود را ارتقا بخشند و از مسائل و مشکلات جامعه‌ی هدف و مسائل مرتبط با بهزیستی در بیرون آگاه باشند و به موقع اطلاعات را به مدیران منتقل کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین ضمن یادآوری روز جهانی ارتباطات گفت: جهان امروز، جهان توسعه ارتباطات است و در این دنیا، باید روابط عمومی‌ها به تازه‌ترین اخبار و اطلاعات جامعه دسترسی داشته باشند تا بتوانند به موقع از بحران‌های پیش رو در سطح جامعه هدف و در سطح جامعه، پیشگیری کنند.

اطلاع‌رسانی کارها و تلاش‌های بهزیستی با عملکرد مؤثر روابط عمومی، ارتقا می‌یابد

وی همچنین روابط عمومی را دارای کارکردی دو سویه توصیف کرد و گفت: روابط عمومی، هم وکیل مدافع و هم مدعی‌العموم است و ضمن دفاع از برنامه‌های سازمان، منافع کلان و درازمدت مددجویان را در سطح جامعه، حفاظت می‌کند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن تمجید از مدیران و کارشناسان روابط عمومی بهزیستی استان، خاطر نشان ساخت: انتقال واقعیت‌های جامعه و تظلماتی که از سوی مدیران درون سازمان یا بیرون نسبت به جامعه هدف صورت می‌گیرد به مدیران ارشد و تصمیم‌گیران، یکی از وظایف اصلی روابط عمومی‌ها است تا حداکثر رضایت‌مندی جامعه هدف، محقق شود.

شایان ذکر است کارگاه یک روزه‌ی آموزشی رابطین روابط عمومی بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی، امروز با سرفصل هایی چون؛ آشنایی با عکاسی دیجیتال، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و همچنین،فتوشاپ کاربردی برگزار شد.

کد خبر 57186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد