من امام رضا(ع) را در اینجا و در میان مددجویان و خادمان آنها یافتم

معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه سه مقام قضایی استان، از مرکز توانبخشی شهید فیاض‌بخش مشهد بازدید و با خیرین، مسؤولان و مددجویان این مراکز گفتگو کردند و از نزدیک با مشکلات این مرکز آشنا شدند.

در این بازدید که مدیر کل بهزیستی استان و اعضای هیأت مدیره‌ی مرکز، این مقامات قضایی را همراهی می‌کردند معاون قضایی دادستان کشور گفت: من در حرم رضوی به دنبال امام رضا می‌گشتم اما ایشان مرا به این مرکز راهنمایی کردند و من ایشان را در اینجا و در میان مددجویان و خادمان آنها دیدم.
سعید عمرانی با تقدیر از زحمات مجموعه‌ی کارکنان و مدیران فیاض‌بخش و مدیران بهزیستی استان گفت: بازدید از این مرکز توفیقی بود که توسط امام رضا نصیب‌مان شد و با این بازدید، زیارت من کامل گردید.
وی ادامه داد: در بعد مادی، من و همکارانم در استان در خدمت بهزیستی و این مجموعه‌ها هستیم و هر اقدامی برای بهبود وضعیت مددجویان و پرسنل از ما ساخته باشد دریغ نداریم.
وی به بعد معنوی این بازدید نیز اشاره کرد و گفت: زحماتی که پرسنل این مرکز می‌کشند با زبان قابل بیان نیست و طاقت و توان آنها ستودنی است.
وی مجموعه کارکنان و مدیران این مجموعه و بهزیستی را «نظر کردگان خدا و امام رضا» دانست و گفت: شما انتخاب شده هستید و برای خدمت به این بچه‌ها در نظر گرفته شده‌اید و مطمئن باشید که پاداشی عظیم به شما اعطا خواهد شد.
وی ادامه داد: این بچه‌ها و این مشکلات برای آزمایش و امتحان ما است که ببینیم چقدر به بندگی و خدمت خالصانه ایمان و اعتقاد داریم.
وی از مسؤولان اجرایی مشهد و کشور خواست به مجموعه‌هایی اینچنین، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

من امام رضا(ع) را در اینجا و در میان مددجویان و خادمان آنها یافتم

دادستانی، بازوی قدرتمند بهزیستی در زمینه کودکان کار، زنان آسیب‌دیده، مددجویان مجهول الهویه و مراکز توانبخشی است

مدیر کل بهزیستی در این بازدید ضمن تقدیر از همکاری دستگاه قضایی با بهزیستی استان گفت: در تمام قسمت‌ها و فعالیت‌ها با دستگاه قضایی هماهنگی و تعامل فعال داریم و دادستان مشهد، رئیس کل دادگستری، معاونین دادستان و قضات دادگاه‌های خانواده، از نزدیک با بهزیستی همکاری و معاضدت دارند.
مسعود فیروزی با تشکر از مسؤولان دستگاه قضایی خراسان رضوی گفت: بسیاری از وظایف و فعالیت‌های بهزیستی به شکلی تدوین شده که همکاری و همراهی چندین دستگاه اجرایی دیگر را طلب می‌کند و در این موارد اگر همراهی دستگاه قضایی نباشد این همکاری‌ها محقق نمی‌شود.
وی ضمن تقدیر از دادستان مشهد و معاون این نهاد در امور محجورین، صغار و آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: دادستانی، بازوی قدرتمند بهزیستی در زمینه کودکان کار، زنان آسیب‌دیده، مددجویان مجهول الهویه و مراکز توانبخشی است و تلاش زیادی می‌کنند که دستگاه‌های مسؤول و همکار در این بخش‌ها را ترغیب به هماهنگی و همکاری با بهزیستی کند.
 وی با بیان اینکه بهزیستی با بیش از ۵۰ وظیفه ۱۷۰ فعالیت را تولی‌گری می‌کند گفت: در اغلب این وظایف بین ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اجرایی دیگر دخیل هستند.
فیروزی گفت: از ۱۳۵ هزار معلول خراسان رضوی ۵۰ هزار نفرشان جسمی حرکتی هستند که ۶۷۰ نفرشان در مراکز شبانه‌روزی و بقیه در خانواده‌هایشان تحت پوشش خدمات هستند.
وی به تلاش‌های خیرین و مدیران این مراکز اشاره کرد و گفت: بدون وجود خیرین، اداره کردن این مراکز امکان‌پذیر نیست و بیشتر این عزیزان در سراسر کشور از نیکوکاران به نام و زبانزد مسؤولان و مردم هستند.
وی ضمن تأکید بر خدمت در بهزیستی و بخصوص مراکز توانبخشی شبانه‌روزی گفت: باید کار در بهزیستی روزی کسی باشد تا این خدمت نصیبش شود.
وی گفت: این خدمت ما به ازای مالی ندارد و صرفا با نیت خیر و پاداش الهی قابل تحقق است.
در این بازدید همچنین یکی از اعضای هیأت مدیره مرکز توانبخشی فیاض‌بخش، گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه را به بازدیدکنندگان ارائه کرد.

کد خبر 57184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد