نجف‌آباد| خانواده، مناسب ترین نظام برای تامین نیازهای روحی و معنوی بشر

نشست مسئولان فنی مراکز مشاوره و روانشناسان فعال در مراکز توانبخشی، اجتماعی و مراکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی  شهرستان نجف آباد به مناسبت روز جهانی خانواده برگزار شد.

کارشناس مسئول حوزه پیشگیری بهزیستی استان اصفهان ضمن گرامیداشت این روز، اظهار کرد: خانواده نهادی است که با وجود تحولات اساسی جامعه، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و در همه جوامع اهمیت اساسی دارد.

سیدعلیرضا موسوی امجد افزود: اگر گام نخست در تشکیل خانواده سنجیده برداشته شود؛ یعنی افراد در انتخاب همسر، معیارهای ارزشی، اخلاقی و ایمانی را در نظر بگیرند، سیر حرکتی خانواده به سوی تشکیل خانواده ای مطلوب خواهد بود.

وی خانواده را کانونی برای پرورش نسل آینده و محلی برای انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌های گذشته دانست و در اهمیت حساسیت حرفه و مسئولیت روانشناسان اذعان کرد: روانشناسان و مشاوران در حفظ خانواده از خطر و آلودگی ها، نقش بسزایی دارند و در حفظ و ثبات حیات خانواده موثر هستند.  

موسوی امجد اهمیت تاثیر فعالیت روانشناسان در تحکیم خانواده را بسیار موثر دانست و افزود: روانشناسی  نه فقط یک رشته علمی و انباشتی از دانش های مربوط به روح و روان آدمی است، که یک مهارت  هنرمندانه است. هنر درک دغدغه ها، معنا کردن سکوت و از میان برداشتن مقاومتها برای کمک به رهایی از هزار توی افکار، احساسات و رفتارهای ناآگاهانه، نابالغ و بیمار گون ای که فرد به آن خو گرفته و گام نهادن در مسیری نو برای زندگی سالم و آرام در پرتو خانواده است.

در این نشست رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد ضمن گرامیداشت روز جهانی خانواده و تبریک این روز، خانواده را رکن اصلی جامعه دانست و گفت: خانواده مناسب ترین نظام برای تامین نیازهای روحی و معنوی بشر می باشد.

علیرضا قناعت‌کار،  در ادامه اهمیت خانواده و تکریم خانواده را با اشاره به حدیثی از رسول اکرم "خَیرُکم، خیرُکم لأَهْلِهِ وَ أَنَا خَیرُکم لأَهْلَی؛ بهترین شما، بهترین شما با خانواده است و من بهترین شما با خانواده هستم" بیان کرد و افزود: روز جهانی خانواده فرصت مناسبی برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلفی باشد و در این بین تاثیر مشاوران و روانشناسان در تثبیت جایگاه خانواده در جامعه را تاثیرگذار دانست.

در ادامه برنامه دکتر مژگان شکرالهی مسئول فنی یکی از مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی شهرستان، در خصوص خودمراقبتی و کاهش آسیب های روانی محیط کار به ایراد سخن پرداخت و در پایان نیز با اهدای لوح سپاس، از روانشناسان مراکز تقدیر به عمل آمد.

نجف‌آباد| خانواده، مناسب ترین نظام برای تامین نیازهای روحی و معنوی بشر

نجف‌آباد| خانواده، مناسب ترین نظام برای تامین نیازهای روحی و معنوی بشر

کد خبر 57173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد