بیش از ۱۹۰ میلیون تومان زکات فطره قزوینی ها به دست جامعه هدف بهزیستی رسید

سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین از جمع آوری بیش از ۱۹۰ میلیون تومان زکات فطره از صندوق های ثابت و سیار در مراکز دولتی و موسسات خیریه که از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده اند در روز عید فطر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود: سالانه مبالغ زکات فطره و نذورات جمع آوری شده با اولویت نیاز افراد و شرایط مددجویان در اسرع وقت توزیع و واریز به حساب جامعه هدف می شود.

وی یادآورشد:  همچنین با پویش ضیافت مهربانی بالغ بر ۱۱۲ میلیون تومان توسط مراکز دولتی و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی جمع آوری و در بین خانواده‌های دارای معلول، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان بهزیستی توزیع شده است.

دهباشی پور با بیان اینکه، خیرین شهرستان قزوین توانستند بیشترین حمایت را از مددجویان بهزیستی داشته باشند، اظهار داشت: با برگزاری پویش ضیافت مهربانی در ماه مبارک رمضان، خیرین با پرداخت کمک هزینه معیشتی به یک هزار و ۱۹۲ خانوار تحت پوشش سازمان به ارزش ۵۸ میلیون تومان  و یک هزار و ۱۸۲  بسته های غذایی و سایر ساخت مسکن، درمان، ودیعه و.. به ارزش ۵۲ میلیون تومان برای توانخواهان تحت پوشش  در این نیت خیر سهیم شدند و کمک های غیر نقدی از طریق مراکز دولتی و موسسات خیریه، تحت نظارت بهزیستی با بهره مندی از مشارکت ارزشمند خیرین در میان جامعه هدف توزیع شد.

به گفته وی همچنین مبلغ ۱۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان  از کمک های نقدی جذب شده اما در حال حاضر هزینه نگردیده است.

وی اظهار داشت: کمک های جمع آوری شده باحفظ شأن و کرامت انسانی در سریع ترین زمان، جهت برطرف نمودن مشکلات معیشتی ، درمان، ازدواج،  اشتغال افراد تحت پوشش  توزیع خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی با تاکید بر این‌که در طرح حامی، اگر خیران تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند، افزود: به عنوان مثال، خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند ولی سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از پس مخارج تحصیل فرزندانش بربیاید در چنین شرایطی، خیران وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم مخارج تحصیل، معیشتی، ازدواج، درمان این کودکان را تقبل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکتهای مردمی ، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می شود، تصریح کرد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز داشته‌اند و تمامی پویش های ارسالی از سازمان بهزیستی کشور با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می شود و امیدواریم مردم نیز اعتماد کرده و همکاری خوبی در این جهت داشته‌ باشند.

کد خبر 57150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد