نجف‌آباد| مناسب سازی شهر با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد

 اولین جلسه شورای مناسب‌سازی شهری با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف‌آباد، معاون عمرانی فرماندار و نمایندگان دستگاه‌های دولتی در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، معاون استاندار و فرماندار ویزه شهرستان نجف‌آباد، توسعه هر جامعه را متناسب با بکارگیری توانایی‌های آن جامعه دانست و اظهار کرد: معلولان مانند سایر افراد جامعه حق دارند به راحتی در فضاهای شهری به ویژه معابر و پیاده‌روها تردد کنند و در این رابطه با مشکل و مانعی مواجه نباشند.

موسی مباشری با تاکید بر وظایف شهرداری و دیگر دستگاه‌ها، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را در راستای رفع این مشکلات به کار گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان نجف‌آباد نیز با اشاره به اهمیت این موضوع، گفت:  مسئله مناسب‌سازی با توانمندسازی معلولین ارتباط مستقیم دارد و زمانی که این مهم به درستی انجام پذیرد، خوداتکایی و استقلال نسبی برای معلولان فراهم می‌شود.

علیرضا قناعت‌کار ادامه داد: محیط شهری باید به گونه‌ای طراحی شود که معلول (جسمی- حرکتی و نابینایان) به خوبی بتواند به نقاط مختلف شهری دسترسی پیدا نماید؛ تسهیلاتی که آنان را قادر سازد بدون کمک دیگران در اجتماع زندگی کرده و به سادگی ایاب و ذهاب نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی هنگام ساختن مراکز و اماکن جدید بسیاری از اصول و استانداردهای مناسب‌سازی را رعایت نکرده و دسترسی آسان معلولان را با مشکل مواجه می کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان نجف‌آباد به بررسی اصول و استانداردهای مناسب‌سازی پرداخت و در ادامه از دستگاه‌های مختلف و میزان موفقیت آنها در امر مناسب‌سازی نام برد.

به گزارش روابط عمومی، طبق مصوبات کمیته مشورتی برگزار شده با انجمن‌های معلولین، منطقه‌ای در شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب و به همت شهرداری این منطقه در حال مناسب سازی می‌باشد که در صورت موفقیت، این طرح در سایر نقاط شهرستان نیز اجرایی می‌شود.

نجف‌آباد| مناسب سازی شهر با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد

نجف‌آباد| مناسب سازی شهر با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد

کد خبر 57096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد