بهزیستی زنجان رتبه سوم کشوری ارائه خدمات به  سالمندان را کسب کرد

سرپرست بهزیستی استان زنجان از  کسب رتبه سوم کشوری  شاخص های نظارتی در حوزه ارائه خدمات به سالمندان خبر داد و گفت : لوح سپاسی از سوی  دکترر حیم الدین علامه رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشورجهت تقدیر از استان زنجان و اعلام برتری این استان درتحقق شاخص های نظارتی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با اشاره به اینکه با افزایش نرخ رشد جامعه سالمندی و افزایش سن امید به زندگی، خانواده‌ها باید دقت بیشتری در رابطه با مسائل سالمندان و سلامتی و رفاه آن‌ها داشته ‌باشند، افزود:  استان زنجان جزء ده استان کشور در رشد جمعیت سالمندی است ونزدیک به ۱۳۰ هزار نفرازجمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند.

وی افزود: نزدیک به ۴ هزار خانوار از سالمندان استان، تحت پوشش بهزیستی هستند که به دلیل معلولیت های مختلف (جسمی، ذهنی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان) تحت پوشش قرار گرفته و از خدمات مستمرو غیر مستمر از جمله هزینه های درمانی، وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محیط زندگی و... بهره مند هستند.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز شبانه‌روزی مراقبتی و توانبخشی سالمندان در استان و ارائه خدمات به  آنها، عنوان کرد: سه مرکز روزانه آموزش توانبخشی بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند که برای سالمندان تحت پوشش بهزیستی کلاس‌های آموزشی در موضوعات مختلف دینی، ورزشی و ... برگزار وخدمات بهداشتی و خود مراقیتی ارائه می دهند.

کد خبر 57042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد