میزبانی چهارباغ از نمایشگاه توانمندی مددجویان بهزیستی

اصفهان گذر فرهنگی چهارباغ در هفته اصفهان میزبان نمایشگاه توانمندی مددجویان تحت پوشش بهزیستی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از خبرگزاری ایسنا، حکیمه استکی، صاحب امتیاز مرکز مثبت زندگی و نماینده بهزیستی در برگزاری این رویداد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این برنامه خدمات سازمان بهزیستی استان اصفهان همراه با غرفه‌های مشاوره، پیشگیری و درمان اعتیاد، غربالگری اضطراب کودکان، بینایی‌سنجی و استقرار و ارائه خدمات تیم اورژانس اجتماعی معرفی شد و در کنار آن غرفه‌های صنایع‌دستی و دستاوردهای توان‌خواهان بهزیستی برپا شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته اصفهان با عنوان «اصفهان من، شهر زندگی»، گفت: در این برنامه تلاش کردیم با حضور و نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای توان‌خواهان تحت پوشش بهزیستی نشان دهیم اصفهان شهر زندگی برای همه مردم این شهر است.

استکی با بیان اینکه برخی از مردم هنوز با خدمات سازمان بهزیستی آشنایی ندارند، گفت: سازمان بهزیستی علاوه بر تحت پوشش قرار دادن مددجویان، یک‌سری خدمات پیشگیرانه نیز دارد که برای برخی از مردم هنوز شناخته شده نیست. هفته اصفهان فرصت خوبی بود تا با برپایی غرفه‌هایی در چهارباغ، این خدمات را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: در طول یک هفته غرفه‌های بینایی‌سنجی برای کودکان ۳ تا ۶ سال، غربالگری اضطراب برای کودکان ۳ تا ۵ سال و پیشگیری از اعتیاد برپا شد و ماشین اورژانس اجتماعی نیز در کنار نمایشگاه مستقر بود و به مردم خدمات رایگان مشاوره‌ای ارائه می‌کرد.

وی به استقبال خوب شهروندان اصفهان از این برنامه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم هم از خدمات بهزیستی استفاده کردند و هم از تولیدات معلولان، به‌طوری‌که درخواست تمدید این رویداد را داشتند.

نماینده بهزیستی در برگزاری این رویداد با اشاره به فعالیت اداره کل بهزیستی استان در حوزه اشتغال مددجویان، گفت: در هفته اصفهان تأکید بر این بود که صنایع‌دستی تولید شده از سوی مددجویان در چهارباغ به نمایش گذاشته شود.  ۷ غرفه صنایع‌دستی داشتیم که در دل آن کارگاه‌های حرفه‌آموزی محصولات خود را به نمایش و فروش گذاشتند.

وی با بیان اینکه باور مردم جامعه و پذیرش آن‌ها نسبت به توان‌خواهان خیلی بهتر از قبل شده، اما باز هم به‌جای دیدن یک فرد توانمند، به دیده ترحم به او نگاه می‌کنند، گفت: باید فرهنگ‌سازی کنیم کسی که مشکل جسمی، حرکتی و یا اعصاب و روان دارد از کار افتاده کامل نیست و می‌تواند مثل همه شهروندان دیگر در جامعه فعالیت و مشارکت داشته باشد.

 استکی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته و همه‌گیری کرونا خیلی از کارگاه‌های حرفه‌آموزی بهزیستی تولید داشتند، اما نتوانسته بودند تولیداتشان را به فروش برسانند، گفت: با توجه به استقبال خوب مردم از تولیدات مددجویان بهزیستی، پیشنهاد دادم با حمایت مسئولان شهر، یک نمایشگاه صنایع‌دستی در اصفهان برگزار کنیم که همه حرفه‌ها و مشاغل در آن مستقر شوند و از روسای ادارات و سازمان‌ها دعوت کنیم ضمن بازدید از این نمایشگاه، محصولات مورد نیاز خود را از مددجویان بهزیستی خریداری و از آن‌ها حمایت کنند.

https://www.isna.ir/news/1401021810959/%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%BA-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%AF%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8Cوی با بیان اینکه مکان برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی باید برای توان‌خواهان بهزیستی مناسب باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای چهارباغ برای معلولان مناسب‌سازی شده و امیدواریم در شهر اصفهان فضاهای مناسب‌سازی شده بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 56738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد