شهرستان همدان| تماس های مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ و سایر مراکز بهزیستی، امن و محرمانه است

مدیر کل بهزیستی استان در مراسم تقدیر از روانشناسان شاغل در ۱۴۸۰ همدان ابراز امیدواری کرد تبدیل وضعیت از کلینیکی و بحث امنیت شغلی نیروهای ۱۴۸۰ و همچنین همکاران اورژانس اجتماعی امسال تامین و انجام گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان دکتر محمد مهدی شاه قدمی با عرض تبریک روز روانشناس گفت: خدمات مشاوره ای همانند خدمات توانبخشی از خدمات شاخص، منحصر به فرد و تخصصی سازمان است.

وی افزود: هویت و ساختار واقعی انسان متاثر از سازمان روانی شکل یافته اوست و روان رشد یافته و تعالی پذیرفته تحول آفرین، فرهنگ ساز و تمدن ساز است. بی شک شکل گری چنین روان متعالی و تزکیه پذیرفته ای بدون تعلیم، تربیت و تدارک روانی محقق نمی گردد. در ساحتی که که رشد آدمی اولویت، و مراتب عالی نفس انسانی مقدر هر انسان است حضور روانشناسان، مشاوران و متخصصان علوم رفتاری متعهد و متخصص امری ضروری و غیر قابل چشم پوشی است

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان  نیز در این دیدار با اشاره به سختی و خرد کنندگی کار در مشاوره گفت: هفتاد هزار مشاوره در سال قبل ارائه شده است

رئیس بهزیستی شهرستان درحاشیه  این مراسم همشهریان عزیز می توانند مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی خود را مقدمتا با سامانه تلفنی۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی مطرح کنند.

مرتضی حیدری افزود:  راهنمایی و مشاوره با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا هشت شب در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

تمام تماس های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است، به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند. مشاوره های لازم به صورت تلفنی ارائه می شود و پس از ارزیابی های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مشاوره مجاز  بهزیستی ارجاع داده می شود.

حیدری خاطر نشان کرد  با پیگیری های همکاران پیشگیری، امور اجتماعی و روابط عمومی و با حضور شرکای کار، همایش علمی و تقدیر از سایر روانشناسان عزیز بزودی برگزار خواهد شد

متصدیان و متخصصین شاغل در سامانه تلفنی همدان نیز ابراز محبت مدیرکل بهزیستی را باعث افزایش و تداوم انگیزه ی شغلی ارزیابی کردند.

کارشناسان استانی حوزه ی پیشگیری که در این دیدار و مراسم تقدیر حضور داشتند پاسخ دهی کارشناسان خطوط را قابل قبول ارزیابی کرده و تاکید داشتند که این مراکز در دوران شیوع کرونا دورکاری نداشتند.

گفتنی است سازمان بهزیستی کشور علاوه بر خدمات پیشگیرانه قبل از وقوع آسیب در صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، مرکز مشاوره دولتی، مراکز مشاوره گسترده و متعدد خصوصی، مراکز سلامت روان، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و از سوی دیگر برای بعد از وقوع مشکل نیز خط فوریت های اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است.

شهرستان همدان| تماس های مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ و سایر مراکز بهزیستی، امن و محرمانه است

شهرستان همدان| تماس های مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ و سایر مراکز بهزیستی، امن و محرمانه است

شهرستان همدان| تماس های مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ و سایر مراکز بهزیستی، امن و محرمانه است

شهرستان همدان| تماس های مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ و سایر مراکز بهزیستی، امن و محرمانه است

شهرستان همدان| تماس های مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ و سایر مراکز بهزیستی، امن و محرمانه است

کد خبر 56647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد