دررسانه| اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در ۱۲۲ محله کم برخوردار خوزستان

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در راستای فرمان موکد مقام معظم رهبری و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار و توسعه همزمان محلات کشور، در ۱۲۲ محله استان پیگیری و اجرا می‌شود.

مهران کریمیان با اشاره به شناسایی ۲۰۲۰ منطقه در کشور گفت: ۱۲۲ محله در خوزستان تعیین شده است و سهم بهزیستی در ۹ شهرستان اهواز (۳ محله)، آبادان (۸ محله)، باوی (یک محله)، کارون (یک محله)، ماهشهر (۱۰ محله)، خرمشهر (۳ محله)، مسجدسلیمان (۳۳ محله)، اندیمشک (۵ محله) و دزفول (۲ محله) جمعا ۶۶ منطقه است.

به گفته او، چهاردستگاه بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در اجرای این طرح نقش دارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان می‌گوید: عملیات توانمندسازی باید در تمامی حوزه‌های اجتماعی، خدماتی، شهری و فرهنگی و ... اجرایی شود.

این مقام مسئول  زدودن فقر و آسیب از محلات در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، فعال سازی و یا ارتقای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی محلات، حذف چهره‌های فاحش و متجاهر فقر و آسیب‌های اجتماعی از شهرها و محلات، هم افزایی و هدایت صحیح منابع، اعتبارات و ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل‌های مردمی و محلات و... را  از اهداف این طرح برشمرد.

آقای کریمیان گفت: با توجه به وسعت طرح امیدواریم با تلاش و همت همکاران و تکیه بر نیروهای داوطلب همچون بسیج و گروه‌های جهادی و همچنین با برگزاری جلسه با معتمدین و افراد سرشناس محلات، و شناسایی ظرفیت‌های ادارات و ارگان‌های مختلف نسبت به بهبود وضعیت محلات کم برخوردار اقدام کنیم به گونه‌ای که توسعه و تحول اجتماعی در تمامی ابعاد صورت پذیرد و هیچ فرد نیازمندی در محلات کم برخوردار بلاتکلیف نباشد.

امروز جلسه توجیهی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و روسای بهزیستی شهرستان‌های هدف طرح در محل اداره کل بهزیستی برگزار شد.

کد خبر 56042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد