در رسانه|  آیا مثبت شدن تست اچ آی وی به معنی ابتلا به ایدز است؟

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بر خلاف تصور عامه مردم مثبت شدن تست اچ آی وی یک فرد به معنی ابتلا به ایدز نیست و این ویروس پس از شناسایی در فرد مبتلا و تحت درمان گرفتن کنترل شده و فرد زمانی به ایدز مبتلا می‌شود که به علت عدم آگاهی از وجود ویروس در بدن و یا پس از آگاهی از ابتلا اقدامی برای درمان انجام نداده باشد.

«حسین نورعلیوند» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه  بهزیستی ایلام  آمادگی دارد تا از طریق خدماتی نظیر آموزشی، مشاوره، توانمند سازی و پایبندی به درمان، سلامت باروری، پرداخت کمک هزینه های درمان ، تحصیل، ایاب و ذهاب، فرهنگی، رفاهی و سایر موارد از بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی حمایت کند، اظهار کرد: سال گذشته کمک‌هایی به ارزش  ۲ میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال از طرف این اداره کل انجم شده است.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به این بیماری از حمایت‌های مالی درمان، اشتغال و همچنین سایر حمایت‌های مختلف روانی و اجتماعی بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد:  عموم مردم باید نوع نگرش و تفکر خود را نسبت به این بیماران اصلاح کرده تا این افراد مانند سایر اقشار در جامعه حضور داشته باشند.

سرپرستاداره کل  بهزیستی ایلام با تاکید بر اینکه  این بیماری به هیچ عنوان مسری نبوده و از طریق تماس های معمولی افراد نظیر دست دادن، در آغوش گرفتن، غذا خوردن مشترک، سرفه، عسطه، شستشوی مشترک لباس و وسایل و استفاده از وسایل یا مکانهای مشترک نظیر تلفن، حمام، توالت و استخر  و نظیر چنین مواردی منتقل نخواهد شد، گفت:  مردم باید آگاهی داشته باشند که این بیماری مختص قشر یا افراد خاصی در جامعه نبوده و همه افراد به نوعی می‌توانند در معرض ابتلا به این بیماری قرار گیرند.
نورعلیوند با بیان اینکه عمده گروه‌های پرخطر در معرض مبتلا به این بیماری  شامل مصرف کنندگان مواد مخدر (تزریقی)، افراد دارای رفتارهای پرخطر جنسی و  افرادی که با مبتلایان به اچ آی وی زندگی کرده و آگاهی از راه های انتقال این بیماری ندارند، هستند، تصریح کرد:  آگاهی از راه های انتقال اچ آی وی افراد را از ابتلا محافظت می‌کند.
وی ادامه داد: بر خلاف تصور عامه مردم مثبت شدن تست اچ آی وی یک فرد به معنی ابتلا به ایدز نیست و این ویروس پس از شناسایی در فرد مبتلا و تحت درمان گرفتن کنترل شده و فرد زمانی به ایدز مبتلا می‌شود که به علت عدم آگاهی از وجود ویروس در بدن و یا پس از آگاهی از ابتلا اقدامی برای درمان انجام نداده باشد.

سرپرست بهزیستی استان ایلام باتاکید بر اینکه به طور معمول از زمان ابتلای فرد به این ویروس تا مرحله ایدز سال ها طول می‌کشد و در صورت تحت درمان قرار گرفتن  فرد مبتلا می‌تواند  از ابتلا به ایدز در امان بماند، تصریح کرد: از راه های شناسایی این بیماری می‌توان به انجام تست سریع اچ آی وی در مراکزی نظیر کمپ های ترک اعتیاد، تیم های سیار، مراکز گذری و ایستگاه های کاهش آسیب اعتیاد زیر نظر بهزیستی در استان اشاره کرد که به صورت رایگان، اختیاری و محرمانه انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام تصریح کرد: شناسایی و بیمار یابی از طریق مراکز مربوطه تحت نظارت بهزیستی و ارجاع به مراکز درمانی و  خدمات حمایتی در حوزه های مختلف به بیماران مبتلا به اچ آ وی از طریق باشگاه مثبت واقع در مرکز استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر 55603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد