بهزیستی در کنار ۱۱ دستگاه ،فرآیند ساماندهی کودکان کارو خیابان را برعهده دارد

سرپرست بهزیستی استان خوزستان در نشست تخصصی برنامه اقدام و عمل حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان (رویکرد دوستدار کودک)، که با حضور  معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و مدیران مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده( مراکز روزانه کودک کار) برگزار شد، بیان کرد: طبق آیین نامه مصوبه سال ۸۴ هیات وزیران، بهزیستی در کنار ۱۱ دستگاه ،فرآیند ساماندهی کودکان کار و خیابان را در کلانشهرها به عهده دارد.

مهران کریمیان  افزود: از سال ۸۶ مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان به صورت غیردولتی با هدف پیشگیری و برطرف کردن مخاطرات و آسیب‌های ناشی از حضور و کار کودک در خیابان ، بازتوانی کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها از طریق افزایش توانایی‌های تحصیلی و حرفه‌ای و ارتقاء مهارت‌های سازگاری کودک و افزایش توانایی‌های شغلی، مالی و سرپرستی در خانواده و ارتقاء کیفیت زندگی کودکان و خانواده آنها راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۲ مرکز روزانه کودک کار، یک مرکز شبانه روزی نیز در اهواز مشغول فعالیت است بیان داشت: تا سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۲۰۰ کودک شناسایی و به ایشان خدمات ارائه شد.

کریمیان با اظهار تاسف نسبت به رشد کودکان کار در کلان شهرها که یکی از دلایل آن تورم و تبعات اقتصادی ناشی از آن است عنوان داشت: تمرکز سازمان بهزیستی همواره بر توانمندسازی مبتنی بر مددکاری اجتماعی در همه ی ابعاد زندگی کودک اعم از سلامت، تغذیه، آموزش و...  بوده اما توانمندسازی یکباره حاصل نمی شود و فرآیندی زمانبر و نیازمند همکاری کلیه آحاد جامعه است.

سرپرست  بهزیستی خوزستان همچنین گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانمان در بهزیستی و مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در حال حاضر کلیه کودکان کاربازمانده از تحصیل پذیرش شده در مراکز بهزیستی ،به چرخه تحصیل بازگردانده شده اند.

کریمیان با  تاکید بر لزوم آگاهسازی آحاد جامعه نسبت به پیامدهای حضور کودکان در خیابان گفت: آمادگی کامل داریم تا ضمن برگزاری همایش و کارگروه تخصصی با اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه آسیب های اجتماعی نسبت به بازتعریف فرآیندهای نوین  در ارائه خدمات  و پیگیری راه های تازه برای کمک به کودکان کار و خیابان اقدام کنیم.

سرپرست بهزیستی خوزستان در پایان از عموم مردم درخواست کرد تا با عدم پرداخت وجوه نقدی به کودکان کار وخیابان نسبت به حل این معضل پیچیده با سازمان بهزیستی همکاری کنند.

کد خبر 55546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد