افتتاح چهارمین مرکز نگهداری موقت شبانه روزی اوتیسم در کشور + تصاویر

همزمان با هفته آگاهسازی اختلال طیف اوتیسم، مرکز نگهداری موقت شبانه روزی اوتیسم با حضور مدیر کل بهزیستی، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاونت امور اجتماعی، معاونت مشارکت های مردمی، حراست، روابط عمومی بهزیستی استان و جمعی از خانواده های دارای فرزند اوتیسم در شهرستان خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، همزمان با هفته آگاهسازی اختلال طیف اوتیسم، مرکز نگهداری موقت شبانه روزی اوتیسم با حضور مدیر کل بهزیستی، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، معاونت امور اجتماعی، معاونت مشارکت های مردمی، حراست، روابط عمومی بهزیستی استان و جمعی از خانواده های دارای فرزند اوتیسم افتتاح شد.

 همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: اوتیسم بیماری نیست بلکه یک اختلال رشد در عملکرد مغز است

 وی با بیان اینکه افراد مبتلا به اوتیسم دارای سه نوع علامت هستند خاطر نشان کرد، روابط اجتماعی ضعیف، مشکل در ارتباط کلامی و نیز علائق و فعالیتهای محدود در سه سال اول زندگی بروز می کنند و به نظر می رسد که در سرتاسر زندگی ادامه پیدا می کند.

 عمودی زاده در ادامه تصریح کرد،  اگرچه داروی خاصی برای درمان اوتیسم وجود ندارد، ولیکن شروع زودتر آموزش، ضروری است چرا که ممکن است موجب بهبودی در  رشد اجتماعی و کاهش رفتارهای نامطلوب گردد و همواره این احتمال وجود دارد که افراد اوتیسم بتوانند زندگی نرمالی داشته باشند.

گفتنی است این مرکز در نوع خود چهارمین مرکز نگهداری موقت شبانه روزی در کشور است که با ظرفیت ۲۰ نفر از امروز شروع به کار می کند.

پایگاه خبری همای سعادت آنلاین / افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران اوتیسم در خرم‌آباد

کد خبر 55391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد