پوشش خدمات حمایتی مستمر کلیه خانواده های پشت نوبت حوزه اجتماعی ایلام

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام از پوشش خدمات حمایتی مستمر کلیه خانواده های پشت نوبت این حوزه در طول سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، عبدالصباح کارزانی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در پایان سال گذشته  ۸۳۹ خانواده پشت نوبت پرداخت مستمری پس از ثبت در سامانه ارمغان بهزیستی زیر پوشش خدمات مستمر این اداره کل قرار گرفتند.

وی با ذکر اینکه هم اینک بیش از ۱۵ هزار نفر از افراد بی سرپرست، بدسرپرست و اسیب پذیر استان در چرخه خدمات مستقیم حوزه اجتماعی بهزیستی قرار دارند افزود: این خانواده ها بر اساس بعد خانوار از مبلغ سه میلیون و ۵۰۰هزار ریال تا ۱۱ میلیون ریال تا سال گذشته مستمری ماهیانه دریافت کرده اند.

وی به حمایت این اداره کل از خانوارهای دارای فرزند دو قلو اشاره کرد و گفت: ۲۱۵ خانوار دارای فرزندان دو قلو و بیشتر زیر پوشش قرار داشته و بر این اساس کلیه خانوارهای دارای فرزند دوقلو و بیشتر بین دهک های اول تا هفتم در سطح استان پس از تایید کمیته های توانمند سازی محلی و ازمون وسع می توانند از خدمات این اداره کل بهره مند شوند.

*** اجرای فاز دوم  طرح تامین مالی خرد

کارزانی به طرح تامین خدمات مالی خرد اشاره کرد و گفت: این طرح با رویکرد توانمند سازی گروهی زنان و جوانان  نیازمند و اسیب پذیر روستایی زیر پوشش و یا پشت نوبت  در زمینه های آموزش مهارتها و رونق کسب وکار و اشتغال  و بهبود معیشت اجرا میشود.

به گفته وی، تاکنون تعداد ۷۰ گروه در قالب یک هزار و ۴۵۰ نفر در این زمینه تشکیل و به ازای هر گروه در مرحله نخست  ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره در بانک های عامل بدون وثیقه و ضامن پرداخت شده است.

کد خبر 55348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد