امسال ۸۶ درخواست فرزندخواندگی در گلستان ثبت شد

گرگان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل بهزیستی گلستان گفت: امسال ۸۶ درخواست فرزندخواندگی در این استان ثبت شده که از این تعداد ۶ تقاضا برای زنان و دختران مجرد بالای ۳۰ سال است.

عارف کیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴۸ نوزاد و کودک در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست گلستان مراقبت می شوند که از این تعداد ۱۳۲ نفر پسر و بقیه دختر هستند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۴۲ کودک بد و بی سرپرست شامل ۱۹ دختر و ۲۳ پسر در گلستان به عنوان فرزند خوانده، تحویل خانواده متقاضی فرزندخواندگی شدند.

وی با بیان اینکه علت اصلی درخواست فرزندخواندگی نداشتن کودک است، افزود: بیش از ۹۰ درصد متقاضیان فرزندخواندگی خانواده‌هایی نابارور بوده که صاحب فرزندی نشدند.

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان  همچنین گفت: طولانی شدن روند فرزندخواندگی به دلیل کمبود تعداد فرزندان قابل واگذاری که موجب طولانی شدن صف انتظار متقاضیان می‌گردد و تقاضای دیرهنگام و در سنین بالای تعدادی از خانواده های متقاضی که فرصت طلایی نگهداری از کودک را از دست خواهند داد از جمله مشکلات ویژه این حوزه است.

کیانی همچنین با بیان چالش جدی فرزندسپاری های غیرقانونی افزود: در برخی موارد خانواده هایی که تقاضای آن ها درکمیته فرزندخواندگی استان برای پذیرش فرزند مورد تایید قرار نگرفت اقدام به فرزندپذیری غیرقانونی می کنند

متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و آپلود مدارک خود در سامانه بر اساس محل سکونت خود تقاضای خود را ثبت و کدرهگیری دریافت کنند.

طبق قانون زوجینی که پنج سال از ازدواج آنها گذشته و سن یکی از آنها حداقل ۳۰ سال باشد و امکان بچه دار شدن ندارند می توانند متقاضی سرپرستی کودکان و نوجوانان شوند.

همچنین دختران مجرد و زنان بدون شوهر در صورت داشتن حداقل ۳۰ سال می توانند برای پذیرش کودکان دختر بالای ۲ سال و زوجین دارای فرزند با داشتن حداقل ۳۰ سال برای یک زوج نیز می توانند برای سرپرستی اقدام کنند.

از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان ۱۲۰ هزار نفر زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان قرار دارند و این نهاد به حدود ۷۰ هزار نفر دیگر به صورت موردی خدمات ارائه می‌کند.

کد خبر 55261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد