در رسانه| جمع آوری بیش از ۲۸ میلیارد ریال از محل مشارکت های مردمی بهزیستی زنجان

به گفته معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان، سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال کمک از محل مشارکت های مردمی جمع آوری شد که از این میزان ۵ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال به عنوان زکات در بین بیش از ۴ هزار خانوار توزیع شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حسین علی باقری امروز در جمع خبرنگاران، ضمن تشریح فعالیت های این معاونت اظهار کرد: طرح حامی یابی یکی از طرح های بهزیستی است که به منظور حامی یابی برای کودکان بدسرپرست و بی سرپرست انجام می شود.

باقری، در خصوص جزئیات این طرح ادامه داد: حامیان می توانند با تماس و یا مراجعه حضوری به مراکز بهزیستی تعداد کودکانی را که قرار است به عنوان حامی بپذیرد اعلام می کند و ماهیانه مبالغی به حساب خود مددجو واریز می کند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ کودک بدسرپرست و بی سرپرست در استان زنجان چشم انتظار حامی هستند، گفت: سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال کمک از محل مشارکت های مردمی جمع آوری شد که از این میزان ۵ میلیارد و ۹۸۷  میلیون ریال به عنوان زکات در بین بیش از ۴ هزار خانوار توزیع شد.

این مسئول کمک های جمع آوری شده از سوی خیرین در ماه مبارک رمضان سال گذشته را ۲۱ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان کمک نیز در قالب کمک معیشتی در بین ۱۰ هزار و ۲۴ خانواده تحت حمایت توزیع شد.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۸ موسسه و انجمن در حوزه خیرخواهانه با بهزیستی در تعامل هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۷۳ موسسه به صورت غیرانتفاعی و ۱۳ موسسه نیمه فعال هستند.

وی به دیگر طرح های بهزیستی به منظور جذب کمک های مردمی اشاره کرد و افزود: پویش خانه ای گرم، همدلی و طرح حامی شکرانه سلامت تعدادی از این طرح ها است.

کد خبر 54995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد