بیش از ۵۱ هزار فرد دارای معلولیت هزینه ایاب و ذهاب دریافت کردند

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور گفت: ۵۱ هزار و ۸۱۸ نفر از هزینه ایاب و ذهاب ویژه افراد دارای معلولیت بهره‌مند شدند و این هزینه به آنها پرداخت می‌شود.

محسن ایروانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه ایاب و ذهاب به ازای هر فرد دارای معلولیت سالیانه ۶۸۶ هزار تومان معادل میانگین ۵۷ هزار تومان در ماه است که اکنون به ۵۱ هزار و ۸۱۸ نفر خدمات با اعتبارات جاری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در نوبت دریافت خدمات ایاب و ذهاب هستند، خاطرنشان کرد: اکنون این هزینه برای افراد دارای معلولیت در تهران ماهانه ۸۰ هزار تومان، شهرستان‌های استان‌ تهران ۶۰ هزار تومان و سایر کلان‌شهرها هم ۸۰ هزار تومان است.

مناسب‌سازی ۹۰۱ خودروی معلولان
سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور به خدمات مناسب سازی خودروی افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: سال گذشته خودروی ۹۰۱ نفر از افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شد.

ایروانی با بیان اینکه فناوری مناسب‌سازی خودرو در کشور وجود دارد، افزود: اگر افراد دارای معلولیت بخواهند گزینه‌های بیشتری برای خودروهایشان اعمال کنند چون شیوه‌نامه‌های ما سقف دارد و بیشتر از حدی نمی‌توانیم کمک کنیم بقیه هزینه را باید خودشان بپردازند و اگر آن میزان هزینه‌ای که پرداخت کردند از سقف که پرداخت می‌کنیم، کمتر باشد کل هزینه آن را بهزیستی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: در گذشته، پارس خودرو سایت کامل برای مناسب‌سازی خودروی افراد دارای معلولیت داشت ولی اکنون بیشتر بخش خصوصی فعال است و در شرکت ایران خودرو هم در این زمینه خدمات به افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.

در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارند. بسیاری از آنان برای رفتن به سر کار یا محل تحصیل یا دیگر موارد با مشکل ایاب و ذهاب مواجه هستند و به دلایل مشکلات جسمی و حرکتی باید از خودروهای مناسب‌سازی شده استفاده کنند.

کد خبر 54907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =