در رسانه | معاون رییس جمهور از مرکز بازپروری زنان و دختران توس دیدن کرد

مشهد- ایرنا- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر استانی هیات دولت به استان خراسان رضوی، از مرکز بازپروری زنان و دختران توس در مشهد دیدن کرد.

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی بامداد پنجشنبه در بازدید از مرکز نگهداری از زنان و دختران بهبودیافته و بدون سرپناه توس، پای صحبت شماری از آنان نشسته و در جریان برخی مشکلات آنان از جمله نداشتن مدرک هویتی و مشکل در یافتن کار و ادامه تحصیل و اعتیاد والدین قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در جمع این بانوان گفت: برای حل برخی از این مشکلات، باید مدارسی زیر نظر بهزیستی فعال شود و برای رفع مساله دختران فاقد مدارک هویتی نیز باید با ارسال لایحه ای به مجلس اقدام کرد.

خزعلی در خصوص حل اشتغال این دختران نیز گفت: ضروری است مهارت های درآمدزا به این افراد آموزش داده شده و از آنان حمایت شود و در بحث ادامه تحصیل این دختران نیز از دانشگاه های علمی، کاربردی کمک گرفته شود.

وی از دختران مددجوی این مرکز خواست تا با عزمی راسخ برای ساختن زندگی و آینده خود تصمیم گرفته و قدر خود و جوانی خود را بدانند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: مرکز بازپروری زنان اجتماعی توس با ظرفیت ۶۰ نفر از مراکز باسابقه‌ بهزیستی استان است که اکنون ۵۰ نفر در آن پذیرش شده اند.

دکتر مسعود فیروزی افزود: دوره توانمندسازی این افراد ۱۸ ماه طول می‌کشد که در این مرکز خدمات مددکاری، روان‌شناسی، روان‌پزشکی و خدمات نگهداری ارایه می شود و تیمی تخصصی نیز روی بحث اشتغال و ازدواج آنها کار می کند.

وی گفت: سال گذشته این مرکز حدود ۳۸۹ نفر را پذیرش کرده و ۱۴۰ نفر را پس از گذراندن دوران مددجویی ترخیص کرده است.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت روز چهارشنبه در نخستین سفر استانی خود در سال ۱۴۰۱ وارد استان خراسان رضوی شدند که فردا نیز مهمان این استان خواهند بود.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

کد خبر 54495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد