۴۵ طرح اشتغالزایی مددجویی در شهرستان ایجرود راه اندازی شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود، از راه اندازی و ایجاد اشتغال برای ۴۵ نفر از مددجویان تحت حمایت این بهزیستی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ایجرود، رضا نوروزی با بیان اینکه در سال جاری، بهزیستی توانسته با تخصیص تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش این اداره، ۴۵ طرح اشتغالزایی در شهرستان راه اندازی نماید، افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در زمینه های دامداری، فرشبافی، سوپر مارکت و ... برای معلولین، زنان سرپرست و بهبود یافتگان تحت نظارت بهزیستی شهرستان ایجرود ایجاد شده است.

وی با اشاره به ۹۳۰ پرونده فعال مددجویی در دو مرکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی ایجرود، افزود: از این تعداد ۸۱۵ مددجوی توانبخشی و ۱۱۵ مددجوی واحد اجتماعی و زن سرپرست خانواده تحت پوشش است.

نوروزی افزود: امسال ۱۶ واحد مسکونی نیز برای معلولین و مددجویان نیازمند واجد شرایط در سطح شهرستان احداث شد که بزودی  بهره برداری خواهندشد.

وی معرفی مددجویان جهت بهره مندی از انشعابات رایگان تعرفه آب، برق و گاز، تخصیص سرمایه کار بلاعوض برای ۱۰ نفر از صندوق cbr با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون ریال و بازدید مناسب سازی از ساختمان دستگاههای دولتی شهرستان را از اقدامات شاخص این اداره برای مددجویان دارای معلولیت عنوان کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی معتادین متجاهر همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستان ایجرود، افزود: در راستای این طرح  از دی ماه امسال ۳۰ نفر از معتادین متجاهر سطح شهرستان در مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی طلوع رهایی ایجرود جمع آوری شده و مورد درمان قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از خانواده های معتادین بی بضاعت در حال ترک نیز ۱۳۵میلیون ریال یاری برگ درمان اعتیاد به ۲۵ نفر از معتادین در حال ترک در مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی طلوع رهایی ایجرود اختصاص یافت.

نوروزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور در بین جوانان و نوجوانان، اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در سطح روستاها و اجرای طرح رصد آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان از دیگر اقدامات واحد امور توسعه پیشگیری بهزیستی شهرستان ایجرود در سال جاری بود.

وی غربالگری بینایی دو هزار و ۱۰۱ کودک ۳ تا ۶ ساله شهرستان ایجرود و شناسایی و ارجاع ۶۶ نفر به اپتومتریست و دریافت عینک توسط ۱۶ کودک را از مهمترین اقدامات بهزیستی در پیشگیری از نابینایی دراین شهرستان  اعلام کرد و گفت: هر ساله بهزیستی با اجرای موفق این طرح و کودکان مشکوک و کم بینا راشناسایی کرده و با ارجاع به مراکز تخصصی مانع ایجاد ضعف بینایی برای افراد در بزرگسالی می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود در ادامه افزود: در طی سال جاری ۶۱۰ میلیون و ۴۴۰هزار ریال کمک های موردی نقدی و همچنین دو میلیارد و ۷۶۸ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال کمک های غیر نقدی و بسته های کمک معیشتی به مددجویان نیازمند اختصاص یافته است.

کد خبر 53770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد