شهرضا| اهتمام بر اجرای آیین نامه شورای ساماندهی سالمندان 

آخرین جلسه شورای سالمندان در سال ۱۴۰۰ با حضور فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، ریاست و کارشناس مراکز اداره بهزیستی و نمایندگان ادارات شهرستان در سالن شهید باهنر فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شهرضا، رئیس اداره بهزیستی ضمن مرور مصوبات جلسات قبلی و شرح وظایف مندرج در آیین نامه ساماندهی سالمندان، بر اجرای این آیین نامه تاکید و از سرعت پایین پیگیری برخی از ادارات در زمینه مصوبات قبلی شورای سالمندان گلایه کرد.

سید علی موسوی گفت: با توجه به جامع  بودن آیین نامه شورای سالمندان انتظار می‌رود که مسئولین شهرستان با مطالعه دقیق نسبت به اجرای وظایف خود در این آیین‌نامه اهتمام ویژه داشته باشند.

در ادامه فرماندار گفت:: با توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت و نزدیک شدن به بسته شدن پنجره جمعیتی جوانان و رفتن به سمت پیری جمعیت باید شورای سالمندی و پرداختن به این مقوله را از اولویت‌های خود بدانیم و با توجه به جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی جمعیت سالمندی، ادارات باید برنامه‌های خود را بصورت ویژه ارایه و پیگیری نمایند و شورای سالمندان به طور مرتب بصورت فصلی با حضور کلیه اعضا برگزار و در هر جلسه دو دستگاه گزارش مفصلی از نحوه اجرای آیین نامه شورای سالمندان ارایه دهند.

سید امیر جعفری در ادامه افزود:  ایجاد نگرش مثبت در سالمندان و آموزش شیوه زندگی سالم مشتمل بر توصیه‌های تغذیه‌ای، ورزشی، بهداشت روان به سالمندان را باید در ادارات و جامعه خود ضمن عمل به تکلیف تعیین شده در قانون اجرا و نسبت به اطلاع‌رسانی خدمات، با هماهنگی دبیرخانه شورا اقدام نماییم.

وی تاکید کرد: بهره برداری از پروژه خانه مهر نباید به طول بیانجامد و بدلیل وسعت خانه مهر فازبندی و بهره‌برداری از یک فاز این پروژه باید در اولویت کار قرارگیرد.

در ادامه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره خانه مهر نیز از فعالیت‌ها و پیشرفت پروژه خانه مهر گزارشی ارایه و از فرماندار، شورای اسلامی شهرهای شهرضا و منظریه و شهرداران این دو شهر بابت حل مشکل حریم خانه مهر تقدیر کردند.

کد خبر 53659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد