ارائه خدمات رایگان آموزشی، اشتغالی، مهارتی و بهداشتی درمانی به کودکان کار و خیابان

به گفته معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای، بیمه‌ها و مراکز درمانی و همچنین و اداره اتباع و مهاجرین استان، موظف به ارائه خدمات رایگان به کودکان کار و خیابان شدند.

شهره شاهرودی گفت: معاون استاندار به عنوان رئیس کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان، از این سازمان‌ها خواست خدمات مورد نیاز کودکان کار و خیابان را به کودکانی که بهزیستی به آنها معرفی می‌کند به صورت رایگان ارائه کنند.

وی ادامه داد: این موارد در آخرین جلسه این کارگروه که هفته گذشته برگزار گردید مورد تصویب کارگروه قرار گرفت و از سوی دبیرخانه کارگروه به این دوایر ابلاغ گردید.

به گفته شاهرودی، طبق این مصوبات، حمایت‌های آموزشی تحصیلی به صورت رایگان و بدون قید و شرط در مورد کلیه کودکان کار و خیابان ایرانی و غیر ایرانی بازمانده از تحصیل، به آموزش و پرورش محول گردید.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد آموزش و پرورش برای کودکان فاقد شناسنامه و مدارک هویتی نیز گواهی‌نامه‌های آموزشی مورد تقاضای آنها را صادر کند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین آموزش رایگان مهارت‌های شغلی و ارائه فرصت‌های شغلی به کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنان و همچنین صدور گواهی مهارت برای پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های سنجش مهارت، به سازمان فنی و حرفه‌ای محول گردید.

وی یادآور شد: در خصوص ارائه‌ی خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به کودکان کار و خیابان اعم از ایرانی و غیر ایرانی که از سوی بهزیستی معرفی می‌شوند، ارائه این خدمات نیز به سازمان‌های بیمه‌گر عضو کارگروه، واگذار شد.

به گفته این مسؤول، همچنین مقرر شد کودکان کار و خیابان غیر ایرانی توسط اداره کل اتباع و مهاجرین، تعیین تکلیف شده و نحوه‌ی ارائه خدمت به آنان به کارگروه اعلام شود.

وی با یادآوری اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان مشهد از پاییز سال ۹۹ آغاز شده گفت: تا کنون نزدیک به یکهزار کودک کار و خیابان شناسایی و غربال شده و برای طی مراحل توانمندسازی کودک و خانواده، به مراکز مرتبط ارجاع شده‌اند.

شاهرودی تأکید کرد: همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی و دادسرای صغار و محجورین مشهد در این زمینه، پشتیبانی لازم برای اجرایی کردن طرح را فراهم کرده و در جلساتی که با دستگاه‌های همکار برگزار می‌شود، دادستانی مشهد، اعضا را مکلف به پاسخگویی نسبت به وظایف‌شان می‌کند.

کد خبر 53597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد