رسانه‌ها وارد بحث‌های کارشناسی توانمندسازی معتادان متجاهر شوند

رئیس کمیته نظارت بر مراکز نگهداری و بازتوانی معتادان متجاهر مشهد گفت: با تلاش خوبی که در استان صورت گرفته، بیشترین اعتبارات مربوط به حوزه معتادان متجاهر در سطح استان‌ها توسط خراسان رضوی جذب شده است.

مسعود فیروزی که امروز در جلسه این کمیته در بهزیستی استان صحبت می‌کرد با یادآوری اینکه بودجه زیاد در مقایسه با کل استان‌های کشور با همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، جذب خراسان رضوی شده، افزود: خوشبختانه همه نهادهای استان از جمله استانداری، فرمانداری، شورای هماهنگی، دستگاه قضایی و بهزیستی هم‌گرایی خوبی در این زمینه داشته‌اند و نتایج بسیار خوبی از این برنامه بدست آمده است.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: امیدواریم با توفیق خدمتی که نصیب ما شده و با تلاش بیشتر در رتق و فتق امور معتادان کارتن‌خواب و نیازمند، با دعای خیر مددجویان و مردم، بتوانیم وارد ماه مبارک رمضان شویم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه حساسیتی که لازمه‌ی جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان بوده توسط رسانه‌ها بخوبی ایجاد شده است گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده که رسانه‌ها وارد بحث‌های کارشناسی شوند و در بخش‌های فرهنگ‌سازی و توانمندسازی اجتماعی معتادان بهبودیافته به مسؤولان استان کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی گفت: مطمئنا یکی از مسائلی که در این سفر مطرح خواهد شد موضوع ساماندهی معتادان متجاهر است که خوشبختانه استان عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته و نزدیک به ۵ هزار معتاد متجاهر ساماندهی و بازتوان شده‌اند که البته هنوز تا شرایط ایده‌آل، نیازمند تلاش بیشتری می‌باشد.

وی این عملکرد را در سطح کشور کم‌نظیر توصیف کرد و آن را نتیجه‌ی هم‌افزایی و هم‌گرایی نهادهای مرتبط با این موضوع دانست.

رسانه‌ها وارد بحث‌های کارشناسی توانمندسازی معتادان متجاهر شوند

۲۳ مرکز ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر در استان فعالیت دارند

به گفته فیروزی، برای نظارت بر مراکز ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر در ایام تعطیلات نوروز، یک تیم مشترک متشکل از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی، شهرداری، شورای هماهنگی، بهداشت و درمان، فرمانداری و بهزیستی تشکیل و این مهم را مدیریت می‌کنند.

فیروزی گفت: همه‌ی اعضای کمیته نظارت بر مراکز معتادان متجاهر در تعطیلات به صورت آنکال در دسترس هستند و نمایندگان تام الاختیار این اعضا به صورت میدانی، بر مراکز نظارت دارند.

به گفته‌ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در جلسه امروز، همچنین موضوع معتادان متجاهر سالمند بالای ۶۵ سال که حدود ۳۵ نفر از آنها در حال حاضر در این مراکز حضور دارند تعیین تکلیف شد و مقرر گردید با هماهنگی دستگاه قضایی و بهزیستی، سالمندانی که دارای خانواده می‌باشند خانواده‌های آنان شناسایی و تحویل خانواده شوند و در مواردی که فرد، بلاصاحب است یا خانواده ندارد به شیوه‌ی مورد تأیید بهزیستی و دستگاه قضایی وارد مراکز نگهداری بشوند.

به گفته‌ی فیروزی، در این جلسه همچنین مبحث ادامه فعالیت مراکز ساماندهی، نحوه هماهنگی دستگاه‌های عضو کمیته در انتقالات مددجویان، پذیرش‌های جدید، ظرفیت‌یابی، صدور مجوزهای لازم و هماهنگی با نهادهای بالادستی استان و کشور، مطرح و تصمیمات لازم در این زمینه‌ها اتخاذ گردید.

شایان ذکر است در حال حاضر ۲۳ مرکز ساماندهی و توانمندسازی معتادان متجاهر در استان فعال می‌باشند.

به گفته رئیس کمیته نظارت بر مراکز ساماندهی معتادان متجاهر همچنین مقرر شد که هماهنگی لازم با شهرداری، فرمانداری و سایر اعضای کمیته در خصوص حضور در جلسات کمیته و عمل به تعهدات و تکالیفی که از سوی کمیته نظارت و شورای هماهنگی برای آنها تعیین می‌شود به عمل آید.

کد خبر 53595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد