افزایش شش درصدی سازش در بین متقاضیان طلاق در خراسان رضوی

میزان سازش متقاضیان طلاق در خراسان رضوی در شش ماه دوم امسال با ۶ درصد افزایش به ۲۳ درصد رسیده است.

به گفته مسؤول برنامه کنترل و کاهش طلاق خراسان رضوی، این نتیجه در اثر تلاش روان‌شناسان، مددکاران و مشاوران فعال در ذیل این برنامه بوده است.

مسعود فیروزی گفت: با بررسی فرایند مشاوره و شرایط مراکز در شش ماه اول، نقاط ضعف مورد بازبینی قرار گرفت و با رفع این نقاط ضعف و دروازه‌بانی فرایند مشاوره، نتایج خوبی در شش ماه دوم گرفتیم که موجب شد متقاضیان طلاق، با دقت و تلاش بیشتری مورد مشاوره روان‌شناسی و مددکاری قرار بگیرند که در نتیجه سازش‌ها افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان تحت پوشش سامانه تصمیم هستند گفت: در شهرستان‌هایی که مرکز مشاوره روان‌شناسی یا کلینیک مددکاری نداریم خود ادارات بهزیستی با کمک کارشناسان پیشگیری، این کار را سامان می‌دهند.

فیروزی با قدردانی از همکاری دادستانی و دادگستری‌ها در شهرستان‌های استان گفت: خوشبختانه، با همراهی خوب دستگاه قضایی و تلاش پیگیر همکاران‌مان در واحدهای پیشگیری و اجتماعی بهزیستی شهرستان‌ها، موفق شده‌ایم سازش‌ها را بالا ببریم که این یک موفقیت بسیار ارزنده است.

به گفته‌ی این مسؤول، شش درصد افزایش در سازش‌ها، پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود چون در طول ۵ سال گذشته، میزان سازش همواره بین ۱۶ تا ۱۸ درصد متغیر و در نوسان بود و هیچ‌وقت به بالای ۲۰ درصد نرسیده بود.

فیروزی ضمن تأکید بر اهمیت مشاوره‌ی روان‌شناسی یادآور شد: برنامه کنترل و کاهش طلاق خراسان رضوی که الگوی یک برنامه در سطح ملی شده، با همکاری دستگاه قضایی استان شکل گرفته و در تمام ۵ سال گذشته، نظارت طرفینی بسیار خوبی بر مراکز صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با نظارت خوبی که صورت گرفته، تخلفات و مشکلات مراکز به حداقل رسیده و با درایت و نظارت غیر مستقیم قضات و دادسرای خانواده، شاهد افزایش سازش‌ها هستیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امیدواریم در سال آینده با گشایش‌های اقتصادی که در جامعه اتفاق می‌افتد مشکلات اقتصادی خانواده‌ها کاهش یابد و همچنین میزان خشونت خانگی ناشی از اضطراب که عمدتا مشکلات اقتصادی زمینه‌ی آنها است کمتر شود.

مسؤول برنامه کاهش و کنترل طلاق خراسان رضوی اظهار داشت: با کاهش این دو مشکل، مطمئنا زندگی خانواده ها پایدارتر شده و حتی اگر متقاضیان طلاق کاهش نداشته باشد سازش‌ها بیشتر می‌شود.

کد خبر 53521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد