بازدید سرپرست بهزیستی استان خوزستان از مرکز کاشت حلزون در اهواز

به مناسبت روز جهانی شنوایی با شعار" مراقب شنوایی خود باشید تا یک عمر لذت ببرید" و به منظور قدردانی از زحمات دست اندرکاران امر کاشت حلزون در خوزستان، ظهر امروز سرپرست اداره کل بهزیستی خوزستان به همراه معاون توانبخشی و معاون امور توسعه پیشگیری استان از مرکز کاشت حلزون تبسم در اهواز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان ،سرپرست   بهزیستی  استان خوزستان در این دیدار با تبریک روز جهانی شنوایی و اعیاد شعبانیه گفت: کار شما کاری خیرخواهانه و خداپسندانه است که سبب نجات شنوایی افراد و زمینه ساز حضور آنان درزندگی اجتماعی است.


 کریمیان تاکید کرد: پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری شنوایی نوزادان از اولویت های مهم ما در بهزیستی است و ما آماده همکاری وهمراهی با این مرکز  درزمینه درمان  ناشنوایان عزیز هستیم .


معاون امور توسعه پیشگیری نیز ضمن تبریک روز شنوایی با  ابراز خرسندی از وجود مراکزی که غربالگری، معاینه، مداخله  و حمایت و پیگیری از کودک کم شنوا و ناشنوا را در سطح استان بر عهده دارند گفت: سن طلایی غربالگری و شناسایی کم شنوایی شدید نوزادان قبل از یک‌ماهگی است بنابراین  نوزادان کم شنوا باید قبل از یک ماهگی غربالگری شوند که تا ۳ ماهگی تشخیص قطعی و قبل از ۶ ماهگی مداخلات درمانی در دستور کار قرار گیرد.


علی حسن زاده با تاکید بر اهمیت  غربالگری به موقع نوزادان تا پیش از یک ماهگی افزود: به لطف تلاش های صورت گرفته در حال حاضر تمام بیمارستان های دارای زایشگاه در استان ، مجهز به دستگاه غربالگری شنوایی هستند.


در ادامه جلسه  مدیر مرکز کاشت حلزون تبسم ضمن بیان تاریخچه آغاز فعالیت این مرکز، به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های کاشت حلزون در کشور  به ارائه گزارش فعالیت این مرکز از سال ۹۱ تا کنون پرداخت و گفت:  با راه اندازی این مرکز ، از سال ۹۱ تا کنون شاهد کاشت حلزون برای حدود ۷۵۰ کودک کم شنوای عمیق بوده ایم.


مجید کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین سن کاشت حلزون حدود دو سال است: بهترین حالت برای رسیدن به گفتار خوب انجام عمل در زیر ۲ سالگی است و از آنجا که پروسه کاشت حلزون حدود ۶ ماه تا یک سال زمان می برد،  این امر اهمیت تشخیص و مراجعه به موقع خانواده ها را چند برابر می کند.


وی بیان داشت: چنانچه عمل کاشت حلزون در سنین زیر سه سالگی انجام شود، با یارانه بهزیستی و کمک بنیاد بخشش، هزینه عمل برای خانواده ها تقریبا رایگان است در صورتی که انجام این عمل در سنین بالاتر مستلزم هزینه های چندبرابر است که متاسفانه فشار مضاعفی را هم بر خانواده و هم بر مرکز تحمیل می کند و علاوه بر آن ثمر بخشی عمل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.


کریمی همچنین اظهار داشت: مرکز کاشت حلزون تبسم علاوه بر استان خوزستان به استان های لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر موظفا خدمات ارئه می کند.

گفتنی است در کنار مرکزکاشت حلزون تبسم ، مرکز خانواده و کودک کم شنوای تبسم تحت نظارت بهزیستی خوزستان به آموزش پیش و پس از کاشت حلزون به کودک کم شنوا و خانواده کودک کم شنوا  می پردازد.


در پایان سر پرست بهزیستی استان خوزستان با اهدا لوح از خدمات مدیر مرکز کاشت حلزون تقدیر کرد.

کد خبر 53500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد