کسب رتبه برتر سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت توسط بنیاد ژنتیک خراسان رضوی

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از احراز رتبه نخست بنیاد ژنتیک خراسان رضوی در ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با موضوع سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

به گفته غلامحسین دلبری، بنیاد ژنتیک خراسان رضوی در سال 89 از بهزیستی خراسان رضوی مجوز فعالیت گرفته و به صورت خیریه و هیأت امنایی کارش را آغاز کرده است.

وی گفت: این بنیاد نخستین تشکل خیریه در زمینه پیشگیری از معلولیت‌های ژنتیک و بیماری‌های مادرزادی بود که از بهزیستی استان مجوز فعالیت می‌گرفت.

دلبری در این زمینه گفت: دانشگاه علوم پزشکی اخیرا یک ارزیابی را در بین 60 مؤسسه و تشکل غیر دولتی در زمینه سلامت را از نظر جوانب علمی، کیفیت خدمات، انجام امور مرتبط با کاهش معلولیت‌ها، سطح خدمات آزمایشگاهی و تجهیزات علمی مورد بررسی قرار داده و بنیاد ژنتیک خراسان رضوی را حائز رتبه برتر استان اعلام کرده است.

مدیر عامل بنیاد ژنتیک خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: بنیاد هم از سوی بهزیستی از نظر صورت‌های مالی و سطح خدمات به مددجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هم از طرف دانشگاه علوم پزشکی از بعد ارائه خدمات علمی، حمایت از بیماران نیازمند، تجهیزات و خدمات تخصصی و آموزش‌ها و تحقیقات مبتنی بر دانش، تحت نظارت قرار دارد.

علی تقویان گفت: بنیاد ژنتیک خراسان افتخار دارد که با کمک متخصصین ژنتیک مولکولی و ژنتیک سلولی، در 10 سال گذشته دست کم به 5 هزار مددجوی بهزیستی، خدمات ارزان‌قیمت ارائه کرده و از 1500 تولد با ریسک بالای معلولیت، پیشگیری نماید.

وی خاطر نشان کرد: همچنین بنیاد، تجهیزاتی در اختیار دارد که خدمات علمی و آزمایشگاهی مرتبط با علوم ژنتیک را به نحو کم‌سابقه‌ای در استان ارائه می‌دهد.

وی گفت: مشاورین ژنتیک بنیاد، در ترسیم شناسنامه ژنتیک مراجعین و از جمله مددجویان بهزیستی، داده‌های علمی گرانبهایی جمع‌آوری کرده که برای تحقیقات علمی مفید است.

تقویان همچنین گفت: خوشبختانه، با کمک خیرین، دانشگاه و بهزیستی، فعالیت‌های خوبی در سطح استان داشته‌ایم که منشأ خیر برای خانواده‌های دارای عضو معلول و همچنین در زمینه پیشگیری از معلولیت و بیماری‌های مادرزادی شده است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم تجهیزات و خدمات خود را به سطحی برسانیم که تمام آزمایش‌های تخصصی مرتبط با معلولیت و بیماری‌های مادرزادی را در استان انجام دهیم و نیاز استان را به خارج کشور یا به پایتخت برطرف نماییم.

وی در خصوص احراز رتبه برتر بنیاد ژنتیک در بررسی دانشگاه علوم پزشکی گفت: پس از بررسی دقیق عملکردی و مستندات بنیاد توسط کارشناسی سازمان‌های مردم نهاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعلام کردند که ما رتبه اول را بدست آورده‌ایم و در اجلاسی که در تهران از سوی وزارت بهداشت برگزار گردید و یکصد تشکل برگزیده از سراسر کشور در آن شرکت داشتند، از بنیاد ژنتیک خراسان رضوی، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 53470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد