بهزیستی علاوه بر سرفصل حمایت، مبحث بسیار مهم آسیب های اجتماعی را بر عهده دارد

رضا ابهت؛ سرپرست بهزیستی استان یزد در سفر یک روزه خود به شهرستان خاتم گفت: بهزیستی علاوه بر سرفصل حمایت، مبحث بسیار مهم آسیب های اجتماعی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به 600 معلول شهرستان ابراز داشت: امورات افراد دارای معلولیت ( از جمله مسکن، اشتغال، آموزش ها و ... ) صفر تا 100 به عهده بهزیستی می باشد و متاسفانه بهزیستی جزء ارگان های دولتیست و بضاعت های خیلی خوبی در این سرفصل ندارد.

این مسئول در ادامه افزود: در اصل ما در کنار این سرفصل های حمایتی، مبحث بسیار بزرگ آسیب های اجتماعی را داریم و عملاً هیچ کس متولی بحث آسیب های اجتماعی با معنای واقعی نیست و شاید کلید بحث آسیب های اجتماعی به نوعی باید به دست خود مردم باز  شود.

سرپرست بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اتفاق خوبی در این سرفصل رقم بخورد باید از بین خود مردم تشکل ها و تسهیلگرانی از داخل محلات بیایند و مشکلات محلات را شناسایی کنند.

 وی در ادامه سخنانش ابراز داشت: در مبحث آسیب های اجتماعی باید جهادگونه عمل نماییم و دولت هم در خصوص آموزش ها و فضا، حمایت های لازم را نماید تا مردم بتوانند با فرهنگ خودِ مردم و در کنار مردم خدماتی مثمر ثمر ارائه نمایند.

علی اکبریان؛ فرماندار خاتم عنوان کرد: ما با مجموعه بهزیستی استان سالهاست در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، متکدیان، کودکان کار و خیابانی و ... کار می کنیم.

این مسئول در ادامه افزود: ظرفیت بهزیستی در اصل فراتر از دید و نگاه ساده عامه هست و فقط ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معلولین و جامعه تحت پوشش نیست و به نوعی بهزیستی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی بحث اشتغال هم ورود می کند.

فرماندار خاتم عنوان کرد: ما انتظار داریم با رویکرد ویژه بهزیستی استان و مجموعه ی شهرستان از همه این ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در مجموعه بهزیستی وجود دارد مخصوصاً در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی که دغدغه مقام معظم رهبری هم هست استفاده نماییم.

اکبریان تصریح کرد: خواهشمندیم بحث مسکن معلولین شهرستان در دورترین نقطه استان که نزدیک به 60 مورد می باشد جزء اولویت ها قرار بگیرد و امیدوارم با پیگیری هایی که از سوی بهزیستی صورت می گیرد دغدغه مسکن معلولین با این تعداد کم و در یک شهرستان دورافتاده برای همیشه حل شود. 

لازم به ذکر است؛ سرپرست بهزیستی استان یزد در ابتدای حضور در شهرستان به مناسبت روز جانباز به اتفاق حجت الاسلام جعفری؛ امام جمعه شهرستان، علی اکبریان؛ فرماندار شهرستان و یوسف حیدری؛ رئیس اداره بهزیستی خاتم در مراسم بزرگداشت و تقدیر و تشکر از خانواده های این عزیزان حضور یافتند.

گفتنی است؛ سرپرست بهزیستی استان یزد در سفر شهرستانی خود ضمن بازدید از مؤسسه ی کاشانه ی مهر مرکز حرفه آموزی معلولین ذهنی دختر بالای ۱۵سال از مسئول و مربیان مؤسسه تقدیر کرد و جوایزی را به مددجویان این مرکز اهداء نمود.

کد خبر 53455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد