در رسانه|  ۴۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست زیرپوشش بهزیستی همدان هستند

همدان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه مراکز بهزیستی استان از ۱۶۰ کودک بی سرپرست نگهداری می کند گفت: ۲۴۰ کودک نیز با پذیرش در خانواده ها کمک هزینه امداد ماهانه دریافت می کنند.

زهره بختیاری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در استان همدان برای نگهداری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست فعال است افزود: خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت از ادامه تحصیل، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای رشد و سلامت کودکان در این مراکز پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت برای کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی و تربیت و پرورش آنان بر اساس الگوی زندگی اسلامی ایرانی از طریق ارتقای توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تاکید بر محورهای رشد فعالیت دارد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان، برنامه ریزی صحیح برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد کودکان را از محورهای اصلی این حوزه برشمرد و افزود: فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارت‌های کاربردی و زیست اجتماعی توانمند می شوند.

بختیاری تصریح کرد: تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی، آموزش مهارت های زندگی، خود اتکایی، مسئولیت پذیری، تحصیل و ارتقای سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم آوردن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل و زمینه سازی مناسب در زمینه اشتغال فرزندان از اهداف کلی بهزیستی است.

وی اظهار داشت: خدمات متناسب با ارزش های اخلاقی ایرانی، اسلامی و مقتضیات فرهنگی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار این مراکز قرار دارد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند به بهزیستی واگذار شده است.

۴۶هزار و ۹۹۹ توان یاب در سطح استان همدان زیرپوشش خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 53382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد