کارزار پیشگیری از اعتیاد در کرمانشاه آغاز شد

کارزار پیشگیری از اعتیاد با همکاری سازمان‌های بهزیستی و حمل نقل مسافر شهرداری کرمانشاه روز یکشنبه طی مراسمی با توزیع اقلام تبلیغاتی بین رانندگان تاکسی این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در این مراسم گفت: در هر فعالیت فرهنگی اگر همکاری بین سازمان‌ها و نهادها وجود نداشته باشد نتیجه لازم بدست نمی‌آید.

«مسعود پایدار» افزود: کسانی که در بخش حمل و نقل شهری در حال خدمت به مردم هستند، تاثیر بسزایی در ارایه فرهنگ آن شهر دارند و بخشی از فرهنگ شهری در چنین محیط‌هایی بنا می‌شود.

وی اظهار داشت: رانندگان تاکسی در بطن جامعه هستنند و با مردم ارتباط دارند و بیشترین کمک را از نظر فرهنگی می‌توانند به هم استانی ها داشته باشند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات مهم در مورد مصرف موادمخدر تغییر تفکر در رابطه با آن است. متاسفانه هنوز بعضی از افراد موادمخدر را برای پیشگیری و درمان کرونا پیشنهاد می‌کنند. تا زمانی که اعتقاد به این داشته باشیم که می توانیم فشار خون و قند خون را با موادمخدر کنترل کنیم فرهنگ درست شکل نخواهد گرفت.  

وی عنوان کرد: خیلی از افرادی که ناخواسته به سمت و سوی گرایش موادمخدر می‌روند ناشی از باورهای غلط است. کسانی که گرفتار موادمخدر هستند به صورت خیلی ساده گرفتار اعتیاد شده اند.

به گزارش ایرنا، سامانه تلفنی ۰۹۶۲۸ خط ملی مشاوره اعتیاد باهدف ارایه خدمات رایگان مشاوره‌ای در زمینه‌هایی چون امور پیشگیری، کاهش آسیب و درمان اعتیاد و در مجموع معرفی کلیه خدمات در حوزه اعتیاد از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب آماده دریافت تماس‌های مردم است.

کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه، ۲۲۰ دستگاه اتوبوس درون شهری و ۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی دارد.

کد خبر 53302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد