راه‌اندازی مراکز غربالگری معتادان متجاهر زن و مرد در مشهد

مراکز غربالگری معتادان متجاهر زن و مرد به صورت جداگانه در مشهد طی روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: این مراکز با دستور کار شورای هماهنگی استان و تحت نظارت بهزیستی تأسیس و اداره می‌شود.

مسعود فیروزی با بیان اینکه در این دو مرکز، معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان، از نظر سنی، نوع بیماری و نوع اعتیاد مورد غربال قرار می‌گیرند گفت: تیم غربال و درمان در این دو مرکز، کارویژه‌ی شناسایی، غربال و ارائه گزارش به معاونت پیشگیری بهزیستی استان را دارد.

وی ادامه داد: در جلسه کمیته نظارت بر مراکز ماده ۱۶ خراسان رضوی همچنین مسئله سالمندان معتاد یا بی‌سرپناه که توسط تیم‌های عملیاتی سطح استان جمع‌آوری می‌شوند مطرح و مقرر گردید از نظر سنی و نوع بیماری مورد غربالگری قرار گیرند.

وی گفت: ۲۷ سالمند بالای ۶۵ سال که در حال حاضر در یکی از مراکز هستند و مطابق آیین‌نامه، شرایط نگهداری در مراکز معتادان متجاهر را ندارند با دستور قضایی به سایر مراکز منتقل ‌می‌شوند.

راه‌اندازی مراکز غربالگری معتادان متجاهر زن و مرد در مشهد

به گفته‌ی فیروزی، مرکزی که طبق مصوبه جلسه قبل، قرار بوده در بلوار پیامبر اعظم برای نگهداری معتادان متجاهر توسط شهرداری آماده‌سازی و تحویل شود با سپری شدن مهلت تحویل، هنوز از سوی شهرداری تحویل بهزیستی نشده است و لذا برای پذیرش معتادان جمع‌آوری شده، آماده نیست.

وی افزود: بهزیستی تمام تعهدات محول شده از سوی شورای هماهنگی را به انجام رسانده و در صورت تحویل مرکز یاد شده به بهزیستی، طی یک هفته، تعداد ۳۰۰ نفر باقیمانده از معتادان متجاهر تسهیم شده، جمع‌آوری و مورد بازتوانی و درمان قرار می‌گیرند.

رئیس کمیته نظارت بر مراکز ماده ۱۶ گفت: در جلسه امروز مقرر شد که فرمانداری مشهد موضوع آماده‌سازی و تحویل این مراکز را پیگیر شود و نتیجه در جلسه‌ی آینده کمیته مورد بررسی قرار گیرد.

فیروزی ادامه داد: همچنین نماینده دستگاه قضایی در کمیته، بر انتقال آرام و محتاطانه‌ی معتادان بهیود یافته یا در حال درمان و بازتوانی بین مراکز تأکید کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود:‌ دادیار ناظر مراکز ماده ۱۶ از همه مدیران حاضر خواست این انتقال به شکلی انجام شود که در شرایط روحی روانی این بیماران و فرایند بازتوانی آنها خللی ایجاد نشود.

کد خبر 53012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد