یازده هزار تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ در ۹ ماهه سال جاری

ارائه مشاوره و خدمات روانشناختی رایگان در تماس با خط ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ، علیرضا ایزدپور مدیرکل گزارش و توضیحاتی در خصوص خط مشاوره ۱۴۸۰ داشتند .

وی در ابتدا گفت : با فراگیری علم روانشناسی به عنوان یک نهاد در جوامع بشری برای پاسخ به دردهای انسانی و پرسش های او ، رفته رفته باعث گسترش بهرمندی آحاد جامعه از این خدمات و مراکز مشاوره شد.

ایزدپور در شرح خدمات خط مشاوره ۱۴۸۰ افزود : ارائه خدمات تخصصی مشاوره در کلیه ها مسائل و مشکلات همانند خانوادگی تا مشاوره تحصیلی و ... در قالب تماس تلفنی و ارتباط با کارشناسان ذبده با مدارک مرتبط ارشد و دکتری بیان و یکی از ویژه گی های منحصر به فرد این خط را عدم مراجعه حضوری و طی مسیر بمنظور مراجعه به مراکز مشاره اذعان که این خدمات از ۸ صبح تا ۲۴ شب به آحاد جامعه ارائه می گردد .

وی ادامه داد : کلیه اطاعات تماس گیرندگان با خط ۱۴۸۰ به صورت ناشناس و محرمانه باقی خواهد ماند. مراجعان این امکان را دارند که بدون هرگونه هزینه ای و یا طی مسافت از منزل یا محل کار خود با مشاوران متخصص گفت و گو کرده و بنا به ضرورت به واحد های تخصصی دیگر ارجاع داده شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد تماس گیرندگان با این خط مشاوره ۱۴۸۰ را در ۹ ماهه سال جاری یازده هزار تماس در قالب مشکلات خانوادگی ، رابطه والد و فرزند ، پیش از ازدواج ، اضطراب ، افسردگی و ... بیان و افزودند : خدمات مشاوره و روان درمانی امروز ضرورتی انکار ناپذیر در زندگی افراد است که این امر در شرایط گسترش ویروس کرونا و همه گیری کووید۱۹ و نگرانی از این بیماری و یا انتقال آن با حضور در اماکن عمومی، ذهن مراجعان مراکز مشاوره و متقاضیان دریافت کننده از این خدمات را درگیر کرده است و این امر دلیلی بر افزایش ساعات فعالیت و مشاوران حاضر در خط ۱۴۸۰ در راستای گسترش خدمات روانشناختی و کاهش این نگرانی در بین افراد جامعه و کاهش اضطراب ناشی از همه گیری این بیماری بود که توسط اداره کل بهزیستی استان انجام گردید .

ایشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از معاون و کارشناسان معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان و به ویژه مشاورین خط ۱۴۸۰ بمنظور ارائه خدمات مطلوب به ویژه در ایام کرونا ، ریشه و زمینه بیشتر بیماری های جسمی را در روان افراد بیان داشته و خواستار مراجعه بیش از پیش افراد جامعه به مراکز و یا تماس با خط ۱۴۸۰ شدند .

کد خبر 52677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد