احصاء تجارب میدانی، راهبرد رفع مشکلات مراکز مثبت زندگی است 

معاون راهبری و توسعه خدمات (+زندگی) مرکز تحول اداری بهزیستی کشور در ارتباط مجازی با مدیران مراکز مثبت زندگی در استان قزوین، گفت: نیازمند تجارب میدانی مراکز مثبت زندگی برای رفع مشکلات موجود هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، جلسه بررسی روند اقدامات واگذار شده به مراکز مثبت زندگی با حضور حجت‌الاسلام «حمزه شریفی‌دوست» معاون راهبری و توسعه خدمات (+زندگی) مرکز تحول اداری بهزیستی کشور و کارشناسان، دکتر «دهباشی‌پور» مدیرکل بهزیستی استان قزوین، رئیس هیئت مدیره کانون و تعدادی از موسسین مراکز و همچنین ارتباط به صورت اسکای‌روم با مدیران تمامی مراکز مثبت زندگی برگزار شد.

معاون راهبری و توسعه خدمات (+زندگی) مرکز تحول اداری بهزیستی کشور، بیان کرد: مراکز خدمات زندگی یا مراکز مثبت زندگی با هدف ایجاد درگاه واحد خدمات فعالیت می‌کند و با این نگاه که سازمان بهزیستی کشور بتواند خدماتی را که می‌خواهد به جامعه هدف ارائه دهد به تدریج و با تمهیدات و پیش‌بینی لازم برای اجرا به مراکز خدمات بهزیستی محول می‌کند.

وی، ادامه داد: هرچند در راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی شتاب‌زده عمل شده و مناسب‌تر بود به طور آزمایشی و به تدریج و به صورت پایلوت در یک استان اجرا می‌شد تا نواقص و ایرادات آن رفع شود اما در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، بیش از ۹۰ درصد اشکالات این مراکز همچون مشکلات بیمه، سامانه، حقوقی، ارتباط با بهزیستی، عدم تفویض خدمات و ... احصا شده است.

حجت‌الاسلام شریفی‌دوست، اظهار کرد: در راستای مشکلات موجود و رفع آنها و اینکه تا نیمه اسفندماه باید یک طرح مدون به شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور ارایه کنیم که این مهم نیازمند تجارب میدانی مراکز مثبت زندگی برای رفع مشکلات موجود است.

معاون راهبری و توسعه خدمات (+زندگی) مرکز تحول اداری بهزیستی کشور با اشاره به موضوع جمع‌آوری اطلاعات مربوط به انشعابات مددجویان، عنوان کرد: ۸۰ درصد مراکز کاملا با نگاه جهادی و رفع مشکل مددجو وارد عرصه عمل شدند؛ چراکه بر این نکته اعتقاد دارند که قرار است کمک ملموسی به جامعه هدف و به تعبیر امام راحل به ولی نعمتان صورت گیرد.

کد خبر 52576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد