نیشابور | کودکان کار و خیابان در نیشابور ساماندهی می‌شوند

نشست هماهنگی ساماندهی کودکان کار و خیابان به درخواست دادستان نیشابور و در بهزیستی این شهرستان تشکیل شد.

رئیس بهزیستی نیشابور با اعلام خبر این نشست گفت: در این جلسه مقرر شد سوء استفاده کنندگان از کار کودکان در هر لباس و با هر عنوانی باشد، کودک‌آزاری و بهره‌کشی محسوب شده و متخلفین و مرتکبین این عمل به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

علی صدر با بیان اینکه مداخله اورژانس اجتماعی و کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان، پس از جمع‌آوری و شناسایی متکدیان و لیدرهای بهره‌کشی از کار کودکان توسط نیروی انتظامی و مراجع قانونی صورت می‌گیرد گفت: بهزیستی در کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان، نقش هماهنگ‌کننده و مداخله روانی اجتماعی دارد و پس از شناسایی کودک و خانواده، برای روشن کردن وضعیت کودک، مداخله می‌کند.

وی ادامه داد: کسانی که از کار کودکان سوء استفاده می‌کنند و یا حقوق آنها را ضایع می‌سازند اعم از اینکه متکدی، معتاد متجاهر یا افراد متخلف و زورگیر باشند به دست قانون سپرده می‌شوند.

وی گفت: همچنین خانواده‌هایی که کودکان خود را وادار به کار یا تکدی گری می‌کنند برای بار اول تذکر می‌گیرند و متعهد می‌شوند که کودک را مورد بهره‌کشی قرار ندهند و باعث آزار و اذیت وی نشوند.

صدر خاطر نشان کرد: کودکان باید تحصیل کنند و از مواهب زندگی خانوادگی برخوردار باشند و به همین جهت اگر خانواده پس از دادن تعهد، باز هم کودک را راهی خیابان کرد، به مرجع قانونی معرفی شده و کودک با هماهنگی مقام قضایی، جداسازی می‌گردد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی نیشابور، دادستانی شهرستان، همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارد و محور عملیاتی این طرح می‌باشد تا همه اعضای کمیته ساماندهی، به درستی به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: توانمندسازی خانواده‌ها برای اینکه از کار و بهره‌کشی از کودکان اجتناب کنند نیازمند اعتباراتی است که مراکز مددکاری و سلامت اجتماعی، بتوانند توانمندسازی را انجام دهند.

به گفته‌ی صدر در جلسه هماهنگی کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان، شهردار، دادستان، رئیس پلیس پیشگیری، رئیس کمیته امداد و کارشناسان اجتماعی بهزیستی شرکت داشتند و مصوبات این کمیته، با دستور دادستان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 52533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد